2 jan och redan har det skett en del.


Ni kanske undrar varför jag lagt upp en suddig bild med mig som gör en grimas. Men denna bild är väldigt talande över hur jag har vacklat och hur jobbigt det har varit att ta detta beslut.
1995 så slutade jag äta kött från alla djur som går på land pga djurtransporter och empati för djuren bla.
Nu har jag beslutat mig för att börja äta kött igen. Detta pga att min kropp behöver protein, jag har varit sugen på kött i 2år. Det har tagit tid att ta detta beslut men nu känns det rätt.
Att vara vegetarian har blivit lite som en identitet oxå, nu så ska den suddas ut och det ska skrivas köttätare igen. Det känns konstigt eftersom jag varit icke köttätare i 16år dvs mer än halva mitt liv.
..
Bilden är tagen precis efter tolvslaget på nyårsnatten. Jocke som vi firade nyår med tog fram ett oxkött och satte igång grillen och puttade mig över kanten så jag tog steget. Det blev dock bara en liten liten bit kött, men dock en köttbit.
..
Tanken är att jag själv ska köpa kött från Ängavallen som har hela kedjan från uppfödning till slakt på gården.
Det är den ideologin jag vill försöka leva efter.
Gå gärna in och titta på deras sida http://angavallen.se/mat/butik/
..
Så det har skett stora förändringar så här långt 2012 för min del.
Ta hand om er!
Mia

Kommentarer
Postat av: Johan Olofsson

Been there, done that!



Också efter att ha varit vegetarian i nästan exakt halva mitt (dåvarande) liv.



Ängavallen tycker jag är bästa möjiga beslut.

Malmö vilthandel som i varje fall brukade ligga vid Koncerthuset är ett annat bra alternativ.



Fåren och ankorna här hos oss tycker jag också att man kan äta med väldigt gott samvete. Vi VET ju att de har haft ett väldigt bra liv.

2012-01-13 @ 00:00:16
URL: http://jmolofsson.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0