#joggschema

Förra veckan tänkte jag kicka igång #joggschemat igen. Men jag är ju inte allt för smart som tänkte att jag skulle klara av det under Lundaspelen.
Lundaspelen är handboll alla vakna timmar. Man har sitt eget lag och tittar på alla andra lag också. Så det finns inte en chans att hinna med sin egen träning om man inte vill prioritera bort all härlig handboll. Vilket jag inte gör!! =)
Så idag kickade jag igång träningen med #joggschemat ordentligt!
Det schema jag kör efter är 6v långt och ska ta mig till 5km på ett bra sätt.
Idag började jag med 10min snabb gång som uppvärmning och sen 2min jogg + 2min gång x 6rep.
Det känns lite löjligt att man bara joggar 2min i taget, men det är nästan det man orkar bara...japp, så dålig form är jag i!
Resten av veckan ser #joggschemat ut så här:
Tis: vila
Ons: Valfri träning
Tor: 30min snabbpromenix
Fre: vila
Lör: 2min jogg + 2min gå x6
Sön: vila

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0