Nästa stickprojekt

God morgon i kylan!
Här i Malmö så har det varit plusgrader på dagarna de senaste dygnen och minus på kvällar och nätter. Så nu kan man plocka fram sina hockyrör och åka på vägarna. Kanske inte riktigt men det e halt som tusan att gå ute.
Gårdagen var en skön slappe dag. Jag har nog inte sovit så mycket det senaste året som jag gjorde igår. Det mest ansträngande vi gjorde var att gå ner till Ola (där vi firade nyår) och hämta hem Eddisens resbur som glömdes där på natten.
Idag så ska vi fortsätta ha en lugn förmiddag sen så ska vi bege oss till Lund för lite jobb hos mamma.
Jag kom på att jag inte visat Eddisens julaftons tröja som jag stickade till honom=) Det är det första någonsin jag stickat med mönster. Riktigt trevligt faktiskt! Eddisen är en perfekt storlek att sticka till (enligt mig) för det tar inte flera veckor utan jag kan sticka det på 2-3dagar (beroende på hur mycket fel jag stickar)
Nästa stickprojekt blir nog en "pippi" -inspirerad tröja. Den som är vit i grunden och har blåa och röda sträck på sig. =) Fin fint...den e ju lite "inne" nu ju så då får jag ett modelejon i ställer för en hund ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0