åtta månader



" Idag e ingen vanlig dag för det är Eddis 8:a månaders dag hurra hurra hurra!"

Det känns som det var evighetersen Eddisen var så här pluttig. Vi har haft Eddisen cirka ett halv år nu och man kan ju helt klart säga att livet har förändrats.

1. Jag måste hålla koll på klockan så Eddisen får: Morgonrunda vid SENAST 8, sen var 3:dje el 4de timme (vaken tid.) 3 mål mat, första efter morgonrundan, andra mellan 12-14 och sista vid kl 20-21. Eddisen kan inte vara ensam mer än 3timmar så shoppingrunder måste anpassas.
Om vi ska iväg måste jag tänka på att Eddisen måste hinna gå en kiss runda, man kan inte bara springa på som vanligt.

2. Planera hundpassning om vi ska göra något som varar mer än 3 timmar. Så som handbolls matcher mm. Men då har jag/vi Älsklingens pappa som mer än gärna tar hand om Eddisen. Man måste alltid ha någon som kan hjälpa till, annars hade bara hunden blivit ett besvär.

3. Man får så mycket glädje av honom. Varje morgon så blir han så ÖVER LYCKLIG att det e morgon och vi kommer ner till honom. Magpussar och mys börjar varje dag med. När man har varit på toaletten och kommer in i rummet igen så blir han glad att se en. Om man inte har sett honom på hela dagen så vet han inte vart han ska ta vägen av lycka över att se en. Så man får många glädje tillfällen med honom.
Han älskar att pussas och ligga och mysa. (gärna mellan mig och älsklingen så HAN e i centrum! )

4. Att träna en hund så han fortsätter bli stabil och gör honom till en trygg hund i alla miljöer. Det är alltid lika intressant att se hur han reagerar i nya situationer.
Att lyckas med något man har tränat på en längre eller för den delen ett  kortare tag. Som nu när han börjar förstå vad "hoppa upp" betyder... han börjar bli riktigt bra på det nu. Han blir lika glad som jag när han gör rätt.

Vardagen har helt klart ändrats, men jag njuter och kan inte tänka mig ett liv utan vår Eddie!!!


Kommentarer
Postat av: Amanda Rieem

men åååh vilken sötis

2011-01-18 @ 22:51:50
URL: http://amandarieem.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0