Tankar, drömmar o känslor

Tankar, drömmar, känslor...tänk om man inte hade de förmågorna?! Vad hade det varit för liv? Man hade nog klarat sig med två av dessa tre förmågor men om man hade tappat två så man bara hade haft en förmåga kvar så hade det varit väldigt svårt.
Det e svårt att drömma utan tankar, utan tankar inga känslor, utan känslor inga drömmar. Sen kan man vända och vrida på detta på alla sätt och vis.
Livet hade varit väldigt ihåligt.
...
Jag är en tänkare, en drömmare. Jag har problem med känslor mellan varven, jag/min kropp kan stänga av de när det blir för mycket. Ett handikapp, helt klart. Men det e oxå ett skydd för mig själv. För jag e livrädd för att bli sårad så mitt hjärta går i tusen bitar! Vilket jag tror att många e, om inte alla.
Men jag vill inte missa något pga att jag stängt in mig i mitt skyddsrum, så jag har fått lära mig att leva utanför skyddsrummet så jag kan uppleva allt underbart som finns. Men mitt skyddsrum finns kvar, det är inte rivet så mellan varven tar jag och flyr in där tills huvudet har fått ta över och tänka ut hur jag bör aggera, reagera o känna känslor igen.
För jag vill inte vara utan mina känslor, fast de gör mig livrädd mellan varven. Men det är väl det som är livet. Att uppleva, känna och finnas!
...
Ta hand om er
Mia

Kommentarer
Postat av: Anonym

Sant så sant! Tur att man kan vara medveten om sina rädslor, det är första då man kan bekämpa dem....

2011-08-10 @ 12:08:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0