Bloggaward

När jag öppnade min blogg idag så låg där en liten kommentar från Emelie att hon gett mig en Bloggaward. I hennes motivering löd så här:

 

Mia - Tjejen som är grymt kreativ, söt och superduktig på i princip allt hon verkar ta sig an!

 

Tack tack tack!!! Detta var väldigt smickrande!!

 

Awarden innebär att jag måste skriva åtta saker som ni inte visste om mig och därpå skicka awarden vidare till 8 andra bloggar.

 

8 saker ni KANSKE inte vet om mig är:

 

1. När jag var yngre hade jag som livsmåtto att det är bättre att jag mår dåligt än att andra gör det. Dvs jag tog på mig ansvaret för en del saker jag inte borde gjort, jag sa inte till vuxna utan jag hjälpte mina vänner i stället fast det som var problemet var för "tungt" för mig. Eller jag sa till vuxna när de betedde sig som skit mot oss barn/ungdomar.

 

2. När jag var yngre så hets åt jag för jag tyckte känslor var obehagliga. Jag kunde inte skilja på om jag var ledsen, orolig osv det var lättare att dämpa det med 20st rostade mackor i smyg.

 

3. Jag hade svårt att knyta mig an nya människor på djupet när jag var yngre, jag trodde alltid de tyckte att jag inte dög. Jag var inte bra nog för de.

 

4. Jag var en ganska duktig handbolls spelare fast jag var överviktig. När Lugi var tvungen att köpa mig så var jag den dyraste kvinnliga spelare de hade köpt då.

 

5. Jag avskyr ordet feminist. Jag älskar ordet MÄNSKLIGHET

 

6. Jag har varit ihop med min "påg" i 4år och varit sambo i lite mer än 3år i "min" 1a på 28kvm. Det är KÄRLEK

 

7. Mitt drömjobb när jag var liten var djurskötare, inte konstigt att jag redan börjat samla på mig en del djur =)

 

8. Jag är den största slarvern när det gäller hushållsarbeten. Jag önskar att jag vore pedant så jag alltid höll det städat!

 

De bloggar jag följer dagligen som jag gärna vill ge vidare denna award till är:

Caisa: för att du är den du är! Du är min första riktiga vän som jag kunnat vara den jag är på ett rakt och ärligt sätt! Du skriver underhållande och roande om små saker i vardagen!

Pillan: För du är en människa som inspirerar mig och stöttar mig i mina idéer. Du har fått mig att intressera mig lite mer i vardagens politik.

Matilda: Du är en av mina inspiratörer. Du fick mig att plocka fram papper och penna igen efter 10års uppehåll.

Smäm: En OTROLIGT duktig illustratör som gör mig så motiverad att utveckla mig med pennan i hand!

Emma: En kämpe som kämpar för att komma i form. Man får följa hennes väg som är mänsklig, dvs lättare vissa perioder och tyngre i andra.

jisisen: En blogg som jag har fastnat för pga att hon räds inte att skriva om hur livet ser ut på riktigt. Sen så inspirerar hon mig för vi har insätt att vi är lika "stora" men vi ser på varandra på andra sätt.

Anna: Ytterligare en illustratör som är otroligt duktig. Hon får mig att vilja kunna teckna ansikten som aldrig förr!

Caroline: Hon gör saker som jag bara önskar att jag hade kunnat göra. En stil jag har förälskat mig i!


Kommentarer
Postat av: Smäm

Vad glad jag blir :) tusen tack!

2011-04-07 @ 10:07:45
URL: http://smam.blogg.se/
Postat av: Emmas Form

Ah fick jag vara med :D Jag är så dålig på att göra såna där kedje-grejer på bloggen dock! =)

2011-04-11 @ 20:43:10
URL: http://emmasform.blogspot.com
Postat av: Matilda Barnboksillustratör

vad gullig du är, och vilka fina ord jag fick! tack söta! kul att man inspirerar, det värmer!

2011-04-11 @ 23:13:54
URL: http://www.matildasalmen.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0