Jag blir en hagga när jag joggar..

Tankar som flög igenom mitt huvud idag när jag körde 2min jogga och 2min gå x 6 som genomfördes i Pildammsparken:
"Har jag inte ont i foten sen i måndags, ska jag bryta redan innan jag startat?"
"Skit vilken tant joggingstil hon har, om mina 2min bara kan gå så jag kan börja springa så ska jag visa henne hur det ska se ut. Där sprang hon raktfram, jag ska ju svänga vänster här!"
"Kan 2min verkligen vara så här länge"
"Skit, han sparkar sig själv nästan i kumpan när han springer, lätt löpsteg har han dessutom, tur mina 2 min joggning minuter är slut nu så jag kan sluta jämföra mig med honom"
" Varför måste en familj på 5st gå på rad när en massa springer, joggar och släpar sig fram här?!"
"oj, är jag redan här? Jag har 3st joggningar kvar, hur ska jag springa för att förlänga rundan?"
"skit vilken snygg joggning stil den tjejen har, så vill jag oxå se ut. Men jag joggar ju snabbare än vad hon gör! Fan dax att börja gå, hinner inte springa ifrån henne"
" Vilka tunga steg denna tjej har, men gud så fint ansikte hon har. Skit, hon tittade på mig...varför tittade hon på mig?"
" Men tjejen, du kan inte springa i sneakers!! Det e bra att du är ute och rör på dig, men du måste tänka på dina fötter, knä!!!!! "
" ALLA JÄVLA RÖKARE, varför måste ni gå och förpesta luften för oss andra?! Vi behöver syret till våra kroppar inte jävla äcklig rök?! Är inte alla unga tjejer som röker jäkligt smala och snygga?? Men ni skulle bara veta hur ni ser ut eller kommer se ut om något år med all den rök ni drar ner i era lungor!!!"
"kommer min älskade systra bli ledsen om jag skriver ner klankande om rökande? Vill ju inte såra henne, men hon borde sluta och vara rädd om sitt liv!!! hm, men det vet hon... hon klarar nog av ett sådant blogg inlägg. Hoppas jag..."
"grym låt, detta var min och Caisas gymnasie artist!! *sjunger i huvudet* mina blåa sockiplast, sockiplast, jag kan springa framåt framåt, jag kan springa bakåt bakåt, jag kan hoppa höjdhopp höjdhopp i mina blåa sockiplast..."
"å, en grym låt till! Orup, lite otippat att jag hade den i iphonen..*sjunger tyst* hon har blommor i sitt hår..."
....
Som ni nog förstår så är detta bara ett litet urplock av alla tankar som flög igenom huvudet under rundan!
Men kan konstatera att jag studera ALLA som möter mig och DÖMMER de. Vilket jag inte har rätt till. Men jag blir nog en bitter hagga när jag joggar! =S Kanske skulle sluta, inte bra för min personlighet att jag blir dömande när jag rör på mig! får fundera på det....
...
Handboll och kaffe gäller nu!
Ha en bra kväll!!

Kommentarer
Postat av: EmelieMaria - träning&annat

Äsch alla dömer andra, så länge du håller det i ditt eget huvud gör det ju ingen skada sålänge du själv inte mår dåligt över det ;P

2011-04-27 @ 21:00:42
URL: http://emeliemaria.blogg.se/
Postat av: Caisa

Åh Björn Rosenström, "vi är pojkarna som busar med flickornas små musar. Trumpeten känns så len mellan era ben..." Ja, tänk att vi inte blivit värre skadade än vi är :D

2011-04-27 @ 22:10:54
Postat av: Matilda Barnboksillustratör

åh vilket härligt inlägg! och du, sådär gör ALLA! ;) vad duktig du är som är ute och springer, jag får håll bara jag tänker på att vara ute och speringa. hehe! jag är mer en bollsportsmänniska, för då tänker jag inte på att jag springer! ;)

2011-04-28 @ 15:53:36
URL: http://www.matildasalmen.com
Postat av: Emmas Form - om träningen & livet

Hehe ja, alla håller vi nog på sådär! :D

2011-04-28 @ 17:47:01
URL: http://emmasform.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0