30 års kontroll

När man var barn så gick man på 5års kontroll osv på BVC, jag tänkte göra samma sak idag fast då 30års kontroll.
Jag får komma in till docktorn och vi pratade. Jag berättade att jag ätit LCHF kost i 2 år, han frågade ut mig om mitt dubbelarbetande han hade antecknat om förra besöket för något år sen osv. Jag berättar att min sambo (även jag,men jag försöker släta över det) börjat bli orolig för mitt närminne, så vi pratar om att jag är glömsk eller som vissa kallar det lite disträ.
Han frågade mig när det började och den första gången jag kommer ihåg att jag började glömma lite saker var efter min separation för 5,5år men att det börjat bli värre nu.
Efter mycket prat om både det ena och det andra så tar vi ett beslut om att han ska skicka en remiss till Minnesenheten för att göra ett minnesprov fast det e väldigt ovanligt att så unga som mig tar detta prov. Jag får en lapp som jag ska lämna till damerna som ska ta en massa blodprov.
Jag är oerhört nöjd över att provtagningen gick bra för jag blev lite nervös innan sticket (fast jag tycker inte att nålar eller blod är jobbigt)  så jag hoppade iväg och var hur nöjd som helst. Jag behövde bara vänta 2 min på bussen till Lunds centrum och skickar ett Twitter om att "denna tant fick en remiss till minnesenheten" och får då ett svar av Pillan som jag börjar svara på... DÅ kommer jag på.....UPPPSSSS.... jag GLÖMDE betala!!!!!
Kan säga att jag fick ett bryt och började skratta helt hysteriskt för mig själv!! Behöver jag skriva att de andra resenärerna tittade konstigt på mig?? =)
Det var bara att ringa till Vårdcentralen och be de skicka en faktura! Och en snabb remiss till minnesenheten!
En dag i mitt liv!
Ha en bra dag!

Kommentarer
Postat av: Emmas Form

hehe lite lustigt att du glömde :P det är nog inget fel på ditt minne utan du är nog bara lite disträ som sagt!

2011-04-16 @ 20:53:17
URL: http://emmasform.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0