Elementgubbar utan hänsyn

Sitter och väntar på att elementgubbarna ska komma hit. Igår ringde min kvinliga vaktmästare och på talade att elementgubbarna inte kommer ta någon som helst hänsyn till att jag har katter (hade skrivit det på lappen man skulle lämna in till de så de vet om man e hemma el ej). Jag frågade på vilket sätt de inte skulle ta hänsyn till de?? Jo, de jobbar med öppen dörr.

E, ja ha...så fast de vet att jag har katter så MÅSTE de ha dörren öppen när de byter element, man kan inte stänga dörren när man har burit ut och in det man ska??
Vaktmästarens förslag var att jag skulle lämna bort katterna el stänga in de i kattburar. E, nä! Inte för ett elementbyte....hon har nog inte katter själv. I alla fall inte mina...Thorsson klarar inte av att bli instängd i en kattbur, han får fetpanik. My har åkt bil 1gång så henne kör jag inte när jag e ensam ihop med en lös Thorsson. Om jag skulle kunna lämna bort dom så e det lite sent att få de samtalet kl16.00 dagen innan. Nopp...inte på tal!

Men vilket fall så kommer jag vara hemma och jag vet att Mysan e skit rädd för alla andra förutom mig o älsklingen så hon kommer ligga uppe i sängen o trycka. Thorsson kommer nog göra henne sällskap. Så jag tror inte detta kommer bli några problem. Blev bara lite irriterad på hennes attityd.

Sen avslutade hon det hela med " - Du behöver inte ta upp det med byggkillarna!"  em...nähä?? Varför....eller inte för jag nog hade tänkt göra det...men nu blev man lite sugen på det;)

Ska jag vara ärlig så tror jag faktist att det inte e några problem med gubbarna, det brukar det aldrig vara. Jag e redan lite tjenis med dom. Har redan hälsat på de ute på gatan flera gånger och de har hjälpt mig öppna garaget osv när jag kommit med bilen. Kanske ska bjuda de på kaffe och muffins=)


Kommentarer
Postat av: caisa

Hon vill helt enkelt inte att du ska ta upp det med gubbarna eftersom det är hennes åsikt och inte deras. De kommer inte jobba med öppen dörr. Hennes påhitt. Hon som är sur. Om du itne talar med dem om det så kommer ju hon undan, om du tar upp det kommer det hela att uppdagas...

2010-09-07 @ 11:46:29
Postat av: Emma

sjukt så vadå. tar inte hyresvärden/föreningen hänsyn till om nåt blir stulet då för folk ska jobba med öppen dörr t.ex. Låter ju helt sjukt.

2010-09-07 @ 15:42:49
URL: http://emmasform.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0