Plommonodlingen e underbart ställe när det e varmt!

Sol älskade sol, vad jag har längtat!
"Plommonodlingen" e helt underbar och nu blommar även lådorna på där ute. Som jag skrev igår så satt jag hela dagen igår där ute. Bladverket silar solen så underbart så jag kan sitta där ute timmtals och bara njuta. My har varit så lycklig, äntligen har hon fått vara ute (hon har ju livstids utegångs förbud att vara där ute själv). 

 

Idag så har jag jobbat...äntligen börjar allt grovarbete bli klart i denna trädgård. Växterna kommer den 12juli och då får man räkna min del vara klar. SKÖNT!!! Men sen ska jag ju ha skötseln på den.

Just nu så saknar jag min kära lilla Eddy...En av de vuxna hundarna har fått kennelhosta så därför kan jag inte besöka han. =/ (jag har kontakt med andra hundar och om det e ett virus så vill jag inte smitta vidare de) Men jag vill ha honom hos mig. Nu ikväll så har jag och älsklingen varit och köpt den första selen...det e inte helt lätt att hitta småttingstorlekar. Men vi måste ju ha en eftersom vi bor mitt i Malmö. Vi kan inte bara släppa ut honom. När vi ändå vadär så köpte vi även en transportbur som han kommer få ha med sig överallt.

Med tanke på ta med hund så ska jag ha lite kalas uppe i torpet i helgen. Min övriga familj hade varit uppe i torpet på midsommar. Tydligen så har vi fått katt och kattungar där uppe. De har "byggt" bo under vedtravarna. Mamman var resarverad men hade gått ända in i stugan. Så det känns som det e en katt som har haft en annan familj innan...fast den verkar vara en hejare på att jaga, de hade sett henne komma med flera möss till ungarna.

Nepp, nu väntar lite vattenmelon på mig! Ska nog äta det på "plommonodlingen" =)


Kommentarer
Postat av: Emma

kan han inte ha kattsele i början hehe

2010-07-01 @ 17:11:14
URL: http://emmasform.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0