Rullgardinen nerdragen



Jag har nog skrivit detta innan men jag skriver det igen. Detta e min LIVSLÅT!! Bara älskar den! Har ni någon livslåt??

Gymmet gick skit dåligt till en början...men det blev godkänt när jag gick där ifrån.
I min träningsboken står det -" 11/1-10 Tanken var att jogga i 30min el 5km. Det slutade med 16.26min och 2.5km farten var 9 och 9.3. HUVUDET GAV UPP =(
Som kompensation för att jag gav upp fick jag gå 2.5km. 1km-fart 6.6, 1km i 6%lutning fart 6.6, 0.5km-fart 6.6. Detta tog 22.50min! "

Så totalt blev det 5km och 16.26min jogg + 22.50min gång. Så det blev godkänt.

Felet jag tror jag gjorde var att jag pressade kroppen lite för mycket innan jag var varm...dvs jag skulle kört lite lägre temop för att den öka den.. Tyvärr så hade jag bara 5km i huvudet och om jag skulle hinna det på 30 min så var jag tvungen att jogga lite snabbare än vad kroppen orka. DVS huvudet drog ner rullgardinen!!!

När jag skrev kompensation så hade jag kunnat skriva STRAFF...men det är negativt laddat och jag vill inte fylla mig med negativa tankar. =)

 
I morgon blir det lite jogg kanske men fokus på styrka!!



Innan jag hoppade ner i badet förut så kokade jag kaffe för att ta med mig som sällskap! Varje gång jag badar så tar jag med mig den boken jag läser. Just nu e det "snabba cash". Jag kan ju inte säga att den e det bästa bok jag läst. Men den e intressant för att jag får följa med i liv som e helt motsatt till mitt. Älsklingen bara avgudar denna bok. Nästan alla killar som läst den tycker den e SÅ grym...men nje.. det e väl något i de dära manliga jag inte fattar! ;) Snabba cash har premiär på bio snart. Jag har lovat att jag ska följa med på den eftersom han har följt med mig på Stieg Larsson filmerna.. =) Och bio e ju inte helt fel! Eller hur!??! =) 


Kommentarer
Postat av: Maja

Nä, bio är aldrig fel. Tycker f.ö. att du är skitduktig som gymmar, själv har jag inte kommit igång med det än (men i sinom tid).



Kollade även på dina "nu och då"-kort från 3:e januari och herregud, vilken skillnad! 12 kg gör faktiskt himla mycket. Måste även säga att det verkligen inte syns att du har 12-13kg kvar till normalvikt, ser ut som det handlar om något enstaka kilo (om ens det).



Sjukt bra jobbat i vilket fall som helst. :-)



MVH Maja

2010-01-11 @ 15:04:23
URL: http://smalmedlchf.blogg.se/
Postat av: Emmas Form - träning, kost & vikt

Hur lång tid tar det för dig att jogga 5 km nu då om du springer i skön takt hela vägen så du inte behöver stanna? :)



Intervallträning är ju bra för att få upp tempot!

2010-01-11 @ 22:05:47
URL: http://emmasform.blogg.se/
Postat av: Maja

Åh, får rysningar av Gabriellas sång varje gång jag hör den. Underbart bra.



Grymt bra att bara ta sig ut i kylan tycker jag!

2010-01-11 @ 22:18:12
URL: http://feuille.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0