spännande saker på gång idag

Idag är det en spännande dag på många sätt. Ett par vänner ska få sina efterlängtade tvillingar idag. Det har varit en lång och svängande graviditet. Men idag så skall de komma, eller rättare sagt idag ska hon sättas igång, jag hoppas att allt kommer gå bra. De finns i mina tankar hela tiden.

En annan sak som gör att denna dagen e spännande är att en MS forskare ska komma hem till mamma och prata. Denna forskare håller på att forska på Proviotica (mjölksyrebakterier) som hjälper magen att vara i ordning. Det finns ett rön som heter att välmående kommer genom magen. Det stämmer på så vis att om magen är i obalans så är imunförsvsvaret nedsatt, då är man mer mottaglig för sjukdomar. 
Mamma har ätit proviotica ett bra tag nu (ca 8mån tror jag) och mammas ena hand har börjat "leva" igen. Denna forskaren har inte den ekonomin som gör att hon/han har möjlighet att ha försök för människor utan bara möss än så länge. Men försöken med möss går tydligen riktig bra. (sen e jag ingen förespråkare för djurförsök)   

Det ska bli spännande och se vad forskaren säger idag.


Kommentarer
Postat av: Matilda

dubbelt upp med spänning hör jag!

hoppas det går bra med både tvillingfödseln och mötet med MS-forskaren!

2010-08-13 @ 18:47:12
URL: http://www.matildasalmen.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0