Olga e fin igen

0,5cm damm, punka på båda däcken och en rostigkedja. Så har min cykel fått se ut ett bra tag (typ 1,5år). Så idag blev det upp piffning av min fina röda REX som jag köpte för ca 8år sen. En riktigt fin och skön Olga e det. Ja, min hoj heter Olga..... nästan alla mina cyklar och bilar har haft namn. Min bil jag har nu heter Scandal beauty min förra bil hette Pymsan. Heter era bilar cyklar något??

Vilkat fall så åkte vi ut till Biltema och handlade saker till Olga och till älsklingens nya hoj. Han ska måla om sin...gul och svart glidarhoj...undra om den får heta humlan eller nått??=)
Efter vi bytat däck och slang så skulle de ha lutf...så då fick min älskling bära Olga till Södervärd där de finns gratis luft...men nopps...det funkade inte...så då fick han bära Olga vidare till cykelhandlaren...där gick jag in och såg så där blåögd och blond ut och frågade varför inte det funkade...så skrattade han lite så där fint..."em..du har bilventilder på dina däck, vänd på luftmunstycket så funkar det" Så tog han och pumpa ett däck till mig och lämnade munstycket till mig och sa " nu kan du göra, så glömer du inte bort hur man gör" ....jag skratta och tackade så oerhört mycket för hjälpen....så nu har jag en ren Olga med både däck och smörjd kedja. Om ni tyckte synd om älsklingen för att han fick släpa den ca 1km??...men tyck inte synd om han, det va han som gjorde punktering på den..fast enligt honom så var däcken hela när han ställde tillbaka den efter han använt den och när jag tog den på morgonen så va det punka....då e det inte hans fel!
Suck!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0