Varför bloggar ni?

God morgon!

Jag har funderat på en sak.  

Varför bloggar ni? Eller ni som inte bloggar, varför bloggar du inte?? 

Jag bloggar fast att jag har dyslexi pga att jag har märkt att de hjälper mig att rensa mitt huvud. Jag bearbetar saker som har hänt och intryck jag har fått. Jag samlar inte på mig "saker"/tankar på hög som sen gör att jag tappar humöret helt plötsligt utan anledning.  (som jag gjorde innan)
Jag får ut den ilska, irritation, besvikelse, glädje och alla andra känslor jag kan ha. Detta e viktigt på många sätt. Jag har nog inte skrivit det här på denna bloggen, men jag har gått igenom en behandling för ätstörning. Denna ätstörning hade grund i att jag pressade tillbaka mina känslor, jag kunde inte tolka de jag själv kände. För att få bort oron i kroppen så dämpade jag de med mat. Därför e de ännu viktigare för mig att tänka/analysera allt det jag upplever och känner. Det får jag ju göra en extra gång om jag ska få ner de i skrift.

Jag skriver denna bloggen först och främst för min egen del. Men sen skulle jag ljuga om jag skulle säga att jag inte bryr mig om jag får respons av er eller ej, för det gör jag. Det är alltid roligt att få respons. Få kontakt med er som läser om mig och mina tankar. Ni betyder något för mig...fast jag inte känner er i verkligheten...bara så ni vet.


Jag hoppas ni får en underbar dag!! Jag kommer inte skriva här så mycket i helgen pga vi ska upp till torpet. Och i kväll ska vi grilla hos Caisa! =)


Kommentarer
Postat av: caisa

JAAAAA, grilla ikväll. Lars ska grilla. Vi ska bara sitta med varsitt glas kall dryck i handen och glassa på vår nya altan 8) (det ska vara en sådan smileygubbe med solbrillor)

2009-05-01 @ 10:44:30
URL: http://clogg.weebo.se
Postat av: Fröken Frodig

Jag läser bloggar, men har ingen blogg själv. Funderat på det men känner att jag inte har tid. Tror inte så många vill läsa om vad jag gör heller! Visste inte att du har dyslexi, jag skriver en magisteruppsats om personer med dyslexi just nu.

2009-05-01 @ 11:09:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0