Jobbångest

Idag känns det som jag har ett sugrör att andas igenom. Halsen e tilltäppt. Jag känner mig ganska pigg idag när jag sitter ner vid datan. Men samtidigt så känner jag att så fort jag gör något ansträngande att jag blir anfådd och kraften rinner ut.
Jag har igentligen jobb att göra, men jag känner att jag kommer inte orka att kånka på jordsäckar idag. Jag hade nog kunnat lyckats att göra jobbet idag, men till vems vinning och vems förlust?? Jobbet kommer jag göra...det är ingen person som kommer till skada...växterna kommer få sin näring, men inte idag...och jag har inte berättat för dom att de ska få näring idag. ;) så de blir inte skadade.... om jag gör det idag så kommer jag bli sjukare...för all min ork kommer ta helt och hållet slut!!
Därför känns det som jag har tagit rätt beslut att inte jobba idag. Men ångest över att jag inte "sköter" mitt jobb får jag ändå. 

Vad ska jag göra idag? Jag vet inte....men något stillsamt pyssel kanske det blir.

Vad ska/gör ni idag?? 


Kommentarer
Postat av: Fröken Frodig

Klart du ska ta det lugnt om du inte är frisk! Om du hade jobbat idag kanske du hade orkat halva dagen, ändå inte fått det gjort och sen blivit dålig igen och varit sjuk resten av veckan. Krya på dej!

2009-05-19 @ 14:59:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0