Boklig bortrövning i ett flerfamiljshus

Jobb är inte alltid jobbigt. Undra varför det heter just jobb!? När jag slår upp ordet jobb i  "Svenska Akademiens ordlista över svenska språket" står det : arbete, anställning; knog, slit. 

Idag är inte mitt jobb så ansträngande, jag har ju tagit upp mamma som vanligt, de gick otroligt lätt idag. Ingen kropp som stretade emot. Ja, jag skriver kropp, för det e inte mamma som stretar emot för hon kan inte styra kroppens vilja. Den styr helt själv ibland. Sen har vi ätit frukost och nu sitter vi ute på baksidan i solen och läser. Mamma har pluggar i öronen och lyssnar på bok och jag sitter och läser den bok Caisa skickade till mig. Den e otroligt lätt läst och har ett skönt flöde i texten.
När jag sitter och läser den så funderar jag på vem jag ska skicka den till, jag har just nu 3 alternativ. Har inte riktigt bestämt mig än. Jag vill ju skicka den till någon som kan uppskatta den och framför allt skickar vidare den till någon. Vi får se. =)

Annars så har jag inga större planer för eftermiddagen och kvällen. Det blir nog en sväng till gymet men annars så får vi se vad som sker.

Vad ska ni hitta på idag??


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0