Kändis i hallen

I söndags så va de hel dag hos mamma. Det blev en dag i handbollens tecken...inte så ovanligt förvisso ;)
Kl 10.00 så skulle Nike (min brors dotter) spela match i sporthallen där jag e uppvuxen så vi begav oss dit för att stödja henne... när vi satt där så fick vi höra ett rykte..att OLA från Wild kids skulle komma. Ja, och för er som inte känner min sambo så e de så att Wild kids tillhör hans topp 3lista på saker man tittar på på tv;n. =) Ola e morbror till en av tjejerna i Nikes lag. Igentligen så hade jag önskat att jag hade vågat fråga Ola om han hade velat posa framför min mobil kamera..men jag våga ju inte =/ de e lite pinnigt. så jag får bjuda på en bild från svt:s hemsida



Tycker de e otroligt gulligt av han att han va med och tog lag bild med tjejerna efter matchen. Kan ju säga att tjejerna va helt stissiga (nervösa och spralliga på skånska ) för att Ola skulle komma. Vilket jag kan förstå, för de e 10år och de e ju "hans" målgrupp.

Jag sitter just nu och e helt slut i ryggen. Jag har jobbat i en trädgård hela dagen. Nu har vårstädningarna börjat. Så idag har jag gjort grässtubbar (klippt ner allt prydnads gräs till 10-20cm), krattat löv i rabbater och klippt döda grenar ur buskar mm...legat mycket på knä så de ömmar rejält. I morgon och på onsdag så e de samma visa + att jag ska klippa äpple träd oxå.

När jag pysslade i trädgården idag så kom en bil upp rullande brevid mig. De va ingen liten skrot bil utan en flashig stor bil...en dam med blonderat hår på 45-50år en liten plattnosad hund satt i passagerarsätet och bjäbba..lite tagen ur en film. Hon vevar ner rutan och hör om jag vill ha mer jobb. Det e ju klart man vill ha de... när jag stod och prata med denna kvinna så kändes de som vi levde helt olika liv. De gör vi förvisso men om jag lever på siffran 1 så lever hon livet på siffran 1.990.044.433.992.043... ett helt annerlunda liv!!!

Ne, nu ska jag gå och nanna kudde om en stund för denna fröken e trött!


Kommentarer
Postat av: Matilda

ojoj, kändis! hihi kul! förstår om tjejerna blev stissiga! (hade nog jag med blivit)

;-)



ska gå in och läsa om knäpp-tjejen sen!



har jag fattat det hela rätt om du jobbar tre dagar i veckan med trädgårdar på ditt eget företag. och sen jobbar du tre dagar med din mamma, och vad gör du då? är det trädgårdar där med?





2009-03-24 @ 15:50:28
URL: http://www.matildasalmen.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0