herr och fru Nyman

I lördags vad det helt underbart. Kyrkan de hade valt var deras familjekyrka. Stora Råbys kyrka. Den e en liten kyrka med mycket stämning i. Kyrkan var full av kompisar och släkt som ville dela deras dag.
Bruden och brudgummen va helt otroligt vackra. precis som det ska vara.





Efter allt ståhej som det efter vigseln så åkte brudparet iväg i och


mötte upp oss i Lundagård. I den gamla stadspaken. Dvs mellan Af borgen och Universitetet där de står och sjunger in sommaren. Vi skålade för brudparet och fick hjälpa en sliten person som "bara drukit lite mycket cider" dagen innan och somnat vid lyckstolpen bakom bilden...klockan va nu halv 5...så de måste ha varit vara rejält starka.. min teori e en helt annan..=) Men i alla fall så fick vi höra Lunds mans kör öva ute på den klassiska trappan, mycket trevligt.

Festen hölls inne i Af borgens sångsal. En av de lite mindre salarna. 
Middagen började med tal från brudensfar, ett mycket roligt och humorisktisk...många skratt och visslingar. Detta va ingen stel och tråkig middag...timmarna bara flög fram. Även om att rökarna tog pauser och bruden behövde hjälp med att gå på toa....det va många lager plagg att hålla reda på =) Det e tur vi inte e blyga...=) 
Efter några tal så vad det tur för brudensfar igen... han öppnade med "jag har alltid drömt om att få ligga på en flygel att sjunga"

Sagt och gjort..han hoppade upp och la sig. Sen sjöng han om att pappans kärlek allt e stark. En sång som va rolig och som satte lite press på brudparet att skaffa ett barnbarn till honom. =) Så klart fick han stående ovationer och busvisslingar. 
Innan middagen va över så kom det in 8st från manskören som övade i en sal brevid och sjöng för paret. Otroligt gullit gjort av dom.
Vi som var med på möhippan och svänsexan gjorde lite uppträde och tostmaddame sjön en sång för bruden. "Du e det vackraste jag vet" på klingande skånska..helt underbart. 
Innan partyt satte igång på rikigt så visades en musikvideo av möhippan. Bruden hade sjungit in "simply the best" och så hade Jenny klippt ihop en video som visade vad vi hade hittat på.   

Bröllopsvalsen... sen va dansen igång.
När klockan va lite över 2 så va vi så trötta så vi smög iväg...när jag pratade med Frun igår så hade de kommit iväg vid halv 4.
Det va en otroligt fin, rolig , underhållande dag!!
Om jag kommer gifta mig någondag så vill jag ha en sån här dag!! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0