Nelly hjärtat



Igår tillbringa vi hela dagen ihop med Nelly. Nelly e min nästkusins Lotta underbara Rottis.
Vi va och busa ute på Ribbans hundrastplats. Ribban ligger nere vid vattnet och har en stor gräsmatta som hundarna får springa löst året runt. De va kallt... de har ju snöat här nere den senaste veckan och när man inte har vantar på händerna när man ska kasta pinnar så blir fingrarna snabbt isbitar. Freddan tappade till och med känseln i händerna.

Nelly har en underbar personlighet. Hon e busig, mysig och väldigt mån om att vara en till lags.
Hon va lite olydig på förmiddagen och sprang iväg för att hälsa på en hund som stod intill en väg. Så då fick hon en skarp tillsägelse, efter de så fjäska hon i flera timmar och ville bli kompis igen. Hon fick en chans till att bevisa att hon kunde vara lydig ute på Ribban och de klarade hon galant, sen på kvälls/nattrundan så fick hon oxå gå lös och man kan inte bli mer än stolt över henne..
Att ha ett samarbete med ett djur är så otroligt kul och berikande. Alla som inte har upplevt de har verkligen missat något.
Jag önskar att jag hade haft mer tid, en hund är ju en dröm för mig. Men denna dröm får bli när Annie har blivit en kattängel. Jag har lovat henne att hon inte ska bli utsatt för andra djur, hon har lite problem med djurkommunikationen.
Det e därför de e så gött att få ha Nelly emellanåt. Vi ska även ha henne på måndag förmiddag innan Lotta och Johan kommer hem från Stockholm. Om vädret e bra på måndag så ska jag nog ta med Nelly ut till skogen och gå en lång vända där.  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0