"va fin du e"

Söndag kväll...jag tycker om söndagkvällar men jag tycker verkligen inte om söndag kvällar.
Söndagkvällar e mys kvällar men de e ångest kvällar. Ångest över den kommande veckan, att jag inte hinner med allt de jag vill hinna med och att jag inte gör allt PERFEKT!

Varför kan jag inte vara perfekt. Perfekt i mina ögon e.. gå upp varje morgon och gå ut en timme gå/jogga eller gå  till gymmet fast att klockan är 5. Att inte tänka "nä de e så skönt här brevid min älskling i sängen så jag gör de i morgon" ,Att äta perfekt för min kropp så jag kan ha den kroppen jag vill ha och förtjänar. Det e ju bara upp till mig. MIG och ingen annan!!! Men...på något sätt så sätter jag krokben på mig själv. Sjukt men sant. Jag vill kunna planera in alla mina vänner, inte försumma dom. Jag vill även planera in ALLA mina intressen....men om jag ska vara realist så hade jag behövt ha 20dagars veckor för att få in allt på en vecka. Jag vill ha de perfekta hemmet, massor av djur men inte ett spår av hår och smutts. Jag vill inte känna känslan "fy fan va jobbit allt e" utan bara se fram emot allt med glädje.

Som sagt jag e LÅNGT i från mitt perfekta "liv"

Igår så va ju jag ute hos Caisa. Hon har ju världens sötaste tjej!! Wida... Hon gör ju bara så att man blir helt glad och varm i hjärtat!! Igår när jag och Caisa satt och scrappa så står Wida i dörröppningen och säger " Vad fin du e!"  En tjej som är 4år som säger de spontant...de VÄRMER I MITT HJÄRTA!!!!

Mitt lilla projekt igår på stan va att hitta fyllning till 2st påskägg. Ett till Wida och ett till Caisa. Fyllningen blev ju godis...men jag vill inte bara ha godis utan oxå någon sak. Till Caisa blev det en söt kycklingstämpel och till Wida blev de oxå stämplar men även en sax, suddis och pennvässare. Widas godis va sura godisar...när hon va här hemma och hälsade på så köpte hon godis. När hon satt och åt det så skrynklade hela ansiktet ihop sig som ett russin så sura de va, men hon skulle äta de =) Söt tjej de dära!! =)

Bild på Wida när jag va på min 3dagars semester hemma hos dom!


Caisa: Tack själv gumman!! Jag trivs med att sitta i ditt kök och snacka och pyssla och bara vara!! =)

 Tacka Lars för den goda middagen oxå! =)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0