Otraditionell påsk

Grillen e tänd och jag tar en välförtjänt stund framför datorn. Vi har precis varit och handlat allt till påsken. De gick ganska så smidigt..men fy fan va de e tråkit att handla mat!!

Igår gick de jätte bra med Nike. Hade inte förväntat mig något annat. När jag pratade med Nike innan under dagen så va hon lite orolig över hur de skulle gå att sova (vet inte varför hon har fått för sig sånna saker nu, de har hon aldrig haft innan). Hon kom vid halv 7 för hon hade handbolls träning så de blev tyvärr ingen ny ridhjälm till henne. När hon kom så gjorde vi hemmabakad mini pizzor...Gott...hemma gjorda pizzor e under skattade!! Till kvälls underhållning bjöds de på handbolls kvartsfinal på tv. =) Kan de bli bättre..=)  Till kvälls mellis så gjorde jag fruktsallad med årets första jordgubbar..mums. Vad jag längtar till de svenska jordgubbarna kommer..hoppas de blir ett bra jordgubbsår så de inte behöver vara så jäkla dyra som de va förra året!!

 

Vår påsk middag kommer inte vara någon traditionell. Vi kommer äta en sillmacka till förrätt och sen kommer vi grilla. Jag har köpt hem till 3st olika marinader, kött, en halv lax, mango-salsa, fetaost-sås, tzatziki, potatis som ska grillas och sen så har vi gjort en grymt god chokladkaka.Så de blir nog gott!!

Ne, nu ska jag gå ut och grilla lite veg.burgare till mig och hamburgare till de andra i familjen! 

Ha en bra kväll!! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0