Ett ben framför det andra

För 2 veckor sen åkte jag ner till helvetet en sväng. Det blev en rejäl vändpunkt i mitt liv.
Redan innan besöket så hade jag börjat på mitt #joggschema som gör att jag kommer upp till 5km jogg på 6 veckor.
I dagsläget så är jag klar med vecka 4.
...
Denna vecka så har jag
Mån: 2km jogg 2min gå 2km jogg
Ons: BodyBalance
Tors: 20min jogg
Lör: 2km jogg 2min gå 2km jogg
...
Det är helt otrolig vad snabbt kroppen förbättrar flåset.
För 4 veckor sen så joggade jag 2min och gick 2min x 6 och tyckte att det var liiite ansträngande. Jag erkänner, jag var i så dålig form.
Men idag så gick jag ut fast det enda jag ville göra var att sova. Men jäklar vad bra det kändes i kroppen.
Nä, jag är ingen löpare än...men skillnaden är markant både kroppsligt och psykiskt!
Jag har joggat...eller lufsat som jag kallar det i snöoväder, på isgator och i regn. Men jag har följt min plan fullt ut. Det är en härlig känsla att känna sig beslutsam och stark.
...
När min bror fyllde år nu i januari så fick jag nog en psykos eller något... jag fick för mig att jag skulle utmana han i Lidingöloppet i september.
Alla som känner mig vet att jag HATAR att springa och har haft komplex för det i hela mitt liv.
Men nu har jag bestämt mig för att lyckas. Dessutom så har jag med lite övertalning bestämt mig för att springa 1.5mil.
HELT galet, men jag ser faktiskt fram emot det. För jag har tänkt att fixa detta. :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0