Från att inte velat till en underbar upplevelse

Min helvetes runda är lite mer än 4km (vad ska jag skriva...lång? kort?...vill skriva kort) kort. Den är uppdelad på 2km jogg 2min gång 2km jogg. Jag joggade den förra veckan oxå, då kändes det som jag höll på att dö! För att jag skulle "lura" mig själv så tänkte jag att jag skulle ladda ner en bok i min Iphone, för jag har kommit på att jag gillar bättre när de pratar på radion än när en dålig låt kommer och den irriterande reklamen börjar väsnas i öronen.
...
Jag tog tag i mig själv och letade upp en "bok"sida som heter http://www.storytel.se/ sen började jag fundera på vilken bok jag ville lyssna till och vad kan trollbinda mig så jag glömmer bort att jag flåsar som en gris och svettas som en dränkt svan?! Vilka böcker vet jag har trollbundit andra. Mamma har alltid varit fast i "Grottbjörnensfolk" serien men den fanns inte. Twilight böckerna har fängslat både brorsdotter och min svägerska så den chansade jag på.
Kan bara säga att den måste ha gjort att jag glömde bort att jag var ute och joggade, för jag kom på mig själv att tänka att detta känns inte jobbigare än att gå. ( jag är själv chockad över den tanken! )
Tiden blev ungefär samma som förra gången dvs 29min. Det som är dumt med nya "bokspelaren" är att jag inte kan ha en klocka igång samtidigt.
...
I måndags var jag ute och sprang, fast att jag försökte komma på ALLA möjliga anledningar till varför jag inte skulle gå ut i regnet. Men till sist blev jag förbannad på mig själ och sa till mig på skarpen!
Jag bestämde mig för att jag bara skulle springa det jag kände för, att det var bra att jag kom ut och joggade fast att det ösregnade. På schemat stod det 3km. Jag sprang och sprang och sprang, bestämde väg efter hand.
När jag kom hem igen sa klockan 25min och när jag sen mätte ut rundan så hade jag sprungit 3.8km!! Jag var helt chockad för det kändes som en skön runda som inte alls var den nära döden upplevelsen som jag hade upplevt någon dag innan.
Så det jag hade försökt övertyga mig att inte göra blev en UNDERBAR upplevelse för kroppen och huvudet!
...
Nu ska denna dränkta svan gå och ta ett skönt bad!
Ha en bra kväll!
MIA

Kommentarer
Postat av: Emmas Form

Grymt!!



Nu går det att kommetera på fotobloggen!

2011-05-18 @ 15:52:50
URL: http://emmasform.blogspot.com
Postat av: EmelieMaria - träning&annat

ÅH vad härligt! Vilken positiv och glad text, blev helt glad av att läsa och grattis till framgångarna! :D:D

2011-05-22 @ 15:57:17
URL: http://emeliemaria.blogg.se/
Postat av: Anonym

Men twilight böckerna är ju jättebra!

2011-05-24 @ 23:28:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0