LCHF scones

I morse så bakade jag "scones" som även jag kunde äta. Mycket mycket smarriga får jag säga och det var inget som tryggade mitt sötsug som andra mjöliga produkter kan göra.
Recept
6st
Ugn 200grader
Ingredienser
2.5 dl Pofiber (hittas vid allergi avd)
2 tsk Bakpulver
1krm kardemumma (kan uteslutas, det gjorde jag)
0.5msk Fiberhusk (hittas vid allergi avd)
Salt efter smak
4st ägg
1 dl Grädde
0.5 dl Creme fraiche
Gör så här
Vispa ihop grädde, crème fraîche och ägg. Blanda ihop de torra ingredienserna i en skål. Rör i äggsmeten, låt svälla i 15min. Klicka ut runda "bullar" på en bakplåt. Baka mitt i ugnen tills de blivit gyllena.

Klara att äta!

Kommentarer
Postat av: karin Hq

ASSSSSSSSSSSSSSÅ ja dör ska göra det asap

2011-09-24 @ 12:46:38
URL: http://www.djungeltrummna.se/kakan

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0