lite tankar om ett avslut

Den senaste 4veckorna som har gått så har 3st kärleks förhållanden tagit slut i min närhet. Förhållanden kan ta slut på olika sätt men det som är det samma är att det är sönder trasade hjärtan som finns i kropparna. (mer eller mindre så klart)

Min närmsta känsla jag jämför ett förhållande som tar slut är med ett dödsfall. Nu ska det ju sägas att jag inte e så jätte erfaren på så många förhållanden som tar slut (tack och lov). Men mitt personliga uppbrott med den personen jag levde med innan (för en herrans massa år sen) var ett lugnt uppbrott. Inget hade hänt mer än att vi växt ifrån varandra. Vi var mer som bästa vänner eller syskon. Vi hade det bra ihop och vi tyckte om varandra jätte mycket, men inte som kärlekspar. Fast att det var ett lugnt uppbrott så upplevde jag de värsta känslorna som jag har upplevt i mitt liv. Denna person som jag bröt upp med hade jag tänkt leva hela mitt liv med bara 3år innan när vi förlovade oss. Jag hade bara mitt sikte inställt på att det skulle var vi. Så när beslutet från oss båda var att vi skulle gå skilda vägar så öppnades dörren till känslostormar. Det kändes som alla de människorna jag tyckte så otroligt mycket om men som fanns i hans familj dog. Jag skulle inte "få" köra/ringa el göra allt det där jag brukade göra tillsammans med dom. Jag som älskade att vara hemma hos dom. Älskade att sitta i durken på deras segelbåt och snacka skit el spela kort el bara vara. Det kunde jag inte göra från och med då....för då tillhörde inte dom mig längre.
När man gör slut med någon så är det inte bara 1 person som försvinner utan det kan vara så otroligt många fina människor som man tycker så otroligt om som på uppbrottet också bara stryks ur ens liv.
Man kan tycka att man ska kunna ha alla dessa underbara människor kvar i ens liv om man gör en vänligt uppbrott, men det e så himla kompliserat. Det är så många man måste ta hänsyn till, så det till sist är lättast att hålla sig ur vägen för att man inte ska trampa någon på tårna.
Men vilket fall så vet jag redan att i ett av de förhållanden som tyvärr inte fungerar just nu (någonstans hoppas jag att de kommer finna tillbaka till varandra någon gång i livet, fast de inte är menade för varandra just nu) så kommer jag inte släppa kontakten med denna underbara varelse!!!!! Hur det än blir i livet för dessa personer i framtiden!!
När personer avslutar ett förhållande så kan det helt klart vara det bästa för dom. Men vilket fall så gör det ont. Jag kan känna denna smärta som jag kände, fast inte så starkt som jag kände då (som tur e!!).
Men det jag kan säga är att med ett avslut kommer en ny början....och den kan man alltid påverka!
Men till alla som lever ihop med någon! Glöm inte ta hand om varandra och var rädd om det ni har! Man vet aldrig hur länge det varar!!!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0