Felaktigt kretslopp


I torsdags innan jag åkte iväg med handbollen så jobbade jag hos mamma. Vi åkte ner till kyrkogården i Lund där Mormor och min kusin Micke ligger för att plantera lite nya blommor.
När vi satt där så tänkte jag på fotosöndags tema rund som var förra veckan. Jag satt och filurade för mig själv på rund och att ett kretslopp är runt. Då tänkte jag så fel en del av vår familjs kretslopp blev. Min kusin Micke drunknade när han var 6år.
...
Så fel det är att ett barn dör innan sin mormor eller sina föräldrar. Kretsloppet ska inte vara så, då är det det bebisar som ska födas av de medelålders människorna och de äldre genrationen ska dö. Inte barn dö och den äldre genrationen leva. (sen vill jag vara egoistisk så ingen ska dö, men så funkar det tyvärr inte)
...
Mormor dog 09 och då tog mamma och hennes syskon beslutet att hon skulle ligga hos Micke för mormor ville inte ligga hos "fyllehundarna" (hennes uttryck) som hon levt med, hon hade haft nog av de i alla fall. Jag tycker det e fint att de ligger på samma grav, det känns så kärleksfullt att de inte ligger själva utan de är där tillsammans.
Jag hade aldrig äran att träffa min kusin, jag har fått mycket berättat för mig så det känns som han har varit en del av mitt liv i alla fall. Jag har alltid blivit och blir fortfarande tårögd när jag tänker på honom fastän jag inte har träffat honom, men tragedin som ledde till hans bortgång har satt djupa ärr hos alla vuxna i min släckt. Mamma har berättat många gånger att hon fick gå in och identifiera honom på sjukhuset.
...
Jag har aldrig förstått hur ett mamma eller pappa hjärta skulle kunna överleva en sådan tragedi. Om något sådant hade hänt mina brorsdöttrar så vet jag inte om jag hade överlevt det. (får tårar i ögonen bara av tanken av det) Jag tror mitt hjärta hade brustit av smärta och sorg.
Men allt för många får genomgå denna tragedi och felaktiga kretslopp.
De överlever och hittar ett sätt att fortsätta leva sitt liv.
...
Mina tankar går ofta till er som genomgått något liknande!
Ta hand om varandra, vi vet inte hur länge vi får leva tillsammans!

Kommentarer
Postat av: Pillan

Så!!



Nu sitter jag här och tjuter!!??!!!

<3<3<3<3<3



och som alltid, så rätt du har



Puss

2011-04-26 @ 19:16:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0