Jo, jag gjorde det idag

God kväll i stugorna!
Jo då, jag kom ut på min joggingtur. Det löpschemat som har mål med 5km som jag tänkte följa till en början (fast att jag har och tror att jag kan jogga 5km) som en lugnare och mjukare start mentalt och kroppsligt stod det INTERVALL idag. 2min jogga 2min promenad x 6gånger. I morse när jag vaknade så var jag inte helt övertygad av att jag verkligen skulle göra detta pga att jag skulle upp till vårt torp och renovera med familjen. Men jag packade min väska med träningskläder för att jag skulle kunna göra det och inte skylla på att jag inte hade några kläder och skor. Sträckan blev 3km totalt med jogg + gång. Lugn skön start i ett UNDERBART väder!!!
...
Vad har annars skett idag? Jo, jag startade dagen med att vakna 45min innan klockan skulle ringa så jag steg upp klockan 05.50 och tog ett skönt bad innan jag begav mig mot Lund för att åka upp till Torpet med familjen.
Vi har snart haft detta torp i 3år. Tänk att Kent min farbror har varit ifrån vårt liv i 3år. Så tragiskt att den farbror man inte hade när jag var liten som jag fick lära känna nu som vuxen. Detta är för att min pappa förbjöd Kent att komma till oss när han var alkis och rökte både det ena och andra. Men när pappa blev 50 så dök Kent upp och då hade han varit nykter alkolist och narkoman i flera år. Pappa har haft kontakt med sin bror under alla år ska klargöras men han fick inte komma hem till oss påverkad.
Kent fick tyvärr lungcancer precis när jag börjat komma varandra nära och vi fått höra hans EXTREMT intressanta öde och livs historia. Han hade levt bland indianer och varit på häftiga äventyr. När han blev sjuk så var hans största önskan att pappa skulle köpa torpet av honom. Det hade varit hans heliga ställe där han kunnat leva och bo precis som han var. Det var hans nyktra ställe som hjälpte honom att förbli nykter.
I alla fall så har tiden kommit då vi tyckte det var dax att måla om och fräscha upp stugan, det har tagit en tid för oss att bo in oss och känna att vi kan göra det till vårt och inte bara Kents. Men hans ande kommer alltid vara där uppe! Han känns så oerhört tydligt när man är där och det är så skönt!!!
...
Idag så tog vi ut alla möbler, tvättade alla väggar, målat alla väggar 2 ggr och murstocken har oxå fått sig en upp fräsning. I morgon så ska vi lägga nytt golv. Mycket som sker där uppe nu. Men det behövdes, det började bli slitet.
...
Jag hoppas ni har haft en bra dag i solen!
Jag bjuder på några bilder från Torpet idag!
Denna Bild har någon av mina brorsbarn tagit

Kommentarer
Postat av: EmelieMaria - träning&annat

Grattis till att ha klarat passet! Och usch jag blev rörd till tårar av detta inlägg, mest för jag fått uppleva samma missbruk på nära håll. Härligt att du fick bra kontakt med honom på slutet än ingen kontakt alls, det måste han ha blivit riktigt glad för <3

2011-04-19 @ 18:57:28
URL: http://emeliemaria.blogg.se/
Postat av: Niike

Hihi, vad fina bilder! Den sista bilden tror jag att Trissan tog för att jag han inte fotta så många för att batteriet tog slut !! <3

2011-04-20 @ 15:14:50
URL: http://missniikezz.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0