Besök från Lovisa och kottarna och ett besök på IKEA

Vilken go dag jag har haft idag!!!
Morgonen började med en promenix på 1h.(Det känns inte ens som en timme när jag e ute och går, tiden bara försvinner!) När jag kom hem så blev det en kanel omelett med ost, låter kanske lite räligt. Men kanel i omelettsmeten e faktist gott (om man gillar kanel). Lite städ och sen hoppade jag in i duschen för jag skulle möta upp Lovisa och barnen nere vid centralen.
Lovisa är en vän från min Göteborgstid. Vi träffades vid en arbetsintervju. Jag var assistentsamordnare för killen jag jobbade hos, så jag höll i själva intervjun. Killen jag jobbade hos gillade denna tjej som oxå var från skåne och anställde henne. Jag "föll" för henne med en gång. Hon utrståla energi och kärlek. Lovisa blev min aldra bästa vän uppe i Göteborg. Utan henne där uppe så hade inte min tid där uppe varit så UNDERBAR som den va.

Lovisa har nu oxå flyttat ner från Götet till skåne med sin man. Fast hon bor på andra sidan skåne närmare bestämt Kristianstad. Hon har oxå blivit 2barna mamma. =)  Sist vi sågs va nog ca 4år sen....=(

Vi tog en sväng genom stan, stannade och fikade på Triangeln (köpcentrum) för där får man plats med en syskonvagn. Det e en HELT ny värld för mig, alltså att tänka på att få plats med barnvagn och spec en bigbauta som en syskonvagn e.




Detta lilla hjära som är 3år har en sån sprudlande energi. Precis som sin mamma. Hon vet vad hon vill!!!



Lill killen e 3månader och bara för go!! Man vill bara äta upp honom!!

Efter fikan så gick vi i lite leksaksbutiker och så gick jag och lilltjejen iväg till matvaruaffären och handlade hem lite fika. (För fikan på Triangeln blev en tonfisksallad) Lovisa skulle gå ner till GinaTricot för att handla några tröjor som hade sett innan. Så lill tjejen hoppade upp i famnen så traskade vi iväg. Hon ville sitta i en vagn (så klart fick hon det) sen så gick vi och handlade "rosa bullar" = ballerinakex och hallon, blåbär, yoghurt och en brieost. När vi kom till kassan så tittade kassörskan lite konstigt på mig (vi handlar där OFTA och jag har aldrig haft med mig barn innan) och så frågar lilltjejen -"vad heter hon??" "du får fråga" svarar jag. Så dom börjar prata och berättar att hon har en lille bror (då såg kassörskan ut som ett STORT frågetecken) men efter lite mer snack så insåg kassörskan att det inte var mitt barn....=) så då fick hon det normala uttrycket i ansiktet!

Hemma så fikade vi lite och satt och surrade. Jag bytte kläder på lillkillen som kräkte ner sig totalt...2ggr fick jag faktist byta på honom...jag klarade det bra! (enligt mig, jag råkade inte slita av han huvudet)


Jag ser ut som jag e i chocktillstånd men det e jag inte. =) Tycker det e mysigt med bebbar. (så länge man kan lämna tillbaka de) Så mycket bebbe träning har jag haft idag!
Efter lite fika så hittade lilltjejen mina "klackaskor" så de var man tvungna och prova!




"de e bara lite stora!" =) Kanske lite....=)
Jag och Lovisa fortsatte att chitchatta om lite allt möjligt. Då kommer lilltjejen fram och säger "jag vill bada!!" Jaja, svarar Lovisa. Lilltjejen försvinner iväg en sväng och vi hör henne greja med något. Plötsligt dyker hon upp igen...helt NAKENFIS..."JAG VILL BADA NU!!!!!!"  Så det blev lite badning för sessan oxå!

Tur tjejen kommer till storstan så hon får bada lite.

Eller hur får man ta kompisar barn??? Jag tycker det....helt ljuvliga små kottar hade Lovisa!! Jag hoppas verkligen att vi ses snart igen




När Lovisa och kottarna åkt hemmåt så begav jag och älskling oss till IKEA. Jag hade sett att de äntligen fått in vår matta.WOHO!!!! Vi kom dock inte bara hem med en matta utan det blev 2st lampor (de som ser ut som 2solar på bilden) och 2orkider och en glasvas.



Nu saknas bara något som ska vara bakom soffan. Jag har blivit lite kär i lite olika mönster som kommer här ifrån



Kommentarer
Postat av: Anonym

Så himla himla fint ni har fått det gumman. Jag måste få komma hem och trampa på den mjuka mattan!! Längtar tills på söndag =)

2010-02-26 @ 10:23:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0