4 träd och en fällning

God morgon!!

Gårdagen va en helt underbar dag, allt va bara grymt bra!

Jag jobbade igår med min vän Pandy. Vi gick Arborist utbildningen ihop. Han hjälper mig med de stora träden. Det e alltid trevligt att få sällskap ute i trädgårdarna. Gårdagens resultat blev 4stora träd fick frisyren till tuffsad och ett litet äpple träd. Sen så upptäckta vi ett träd som va så dåligt så vi va tvungna att fälla de. Tråkigt, men de va röta i stora delar av stammen och de hade kunnat bli farligt att låta de stå kvar. 

När jag kom hem från en lång arbetsdag så va de bara att hopp i ett varmt bad för vi skulle vara på The baser på kl 19.30. Freddans kompis va med i en musiktävling  som de hade gått vidare till denna omgångden där de va tvugna att sälja biljetter själv och redovisa och sen va de även omröstning. 
Denna kväll blev som en dejt för mig och min älskling. För efter badet så fixa jag till mig sen gick vi åt och tog en öl. De va längesen vi gjorde de. Ölen va helt underbar. =) När vi kom till The Baser så fanns de lite killkompisar till freddan, riktigt trevligt. De va bra för freddan att få träffa grabbarna lite, de va längesen han gjorde de. 

Nepp...nu måste jag ta på mig. Idag e de dax för att flisa och lite så där. Ett hårt arbete återstår...

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0