Hästkalas med det lilla extra!

Hej!

Jag hoppas ni har haft det bra.  Vi har haft det toppen!!!

Igår så åkte vi och hämtade Nelly...eller hon heter ju faktist Nellie kom jag på. Men jaja..Nellie. När vi packat hennes saker och tagis oss till bilen i ilfart eftersom hon ÄLSKAR att åka bil..hur man nu kan göra det?! så åkte vi mot torpet. Men det tog sin stund för vi hade en massa stopp på vägen. Första stoppen va på Rosengård, Falafel nr1...jag har nog skrivit det innan, men de har de BÄSTA!! När vi njutit av vår lunch så åkte vi till Lund till mamma och pappa...de har ju nycklarna till torpet... så vi tog en liten pratstund med mamma och pappa..pappa va så nöjd över att ha köpt en ny mobil =) Pappa och ny teknik, han e för söt min far!! Innan vi nådde vårt slut mål så åkte vi innom City gross för att köpa mat. Vi hade beslutat oss för att bli kvar i torpet och inte åka på hästkalas för det kändes som vi hade bara spenderat vår dag i bilen...så vi skulle grilla... men det tog exakt 0.0004sekunder efter jag hade skickat till Caisa att vi inte kom så sa Älsklingen  - ska vi inte åka på hästkalas?? Jag börjar redan bli rastlös... så de va bara att sms:a igen...=)

Så kvällen blev hästkalas med tårta på halmbalar och presentrer och en Nellie som jagade Caisas sambos ankor i en gyttje damm, så hon blev jätte poppis där..både hos oss och hos C´s sambo! Så hon blev en Smellie..örk..så det blev en hund dusch oxå. =)
Efter kalaset så åkte vi med Caisa hem, Hennes sambo hade lånat min häcktrimmer..men han fick inte igång den..men det krävdes bara lite kvinnligbehandling så gick "hon" igång....kvällen slutade med att Älskingen gjorde mat till oss hemma hos Caisa. Tack älskling det e så man får bonus poäng!! Och att jag och Wida va ute på promenad med Nellie.. Eller va Nellie ute på en promenad med Wida??? =)

Men vilket fall så berättade Wida att Hoffa (hennes häst) hade sagt att hon tyckte grimman hon fick från oss va jätte fin och att den passade perfekt till hennes nya benskydd! =) GULLUNGE!!

En suverän kväll med allt man kunde önska sig!! =)

Måste bara visa mitt mummsiga mellis
Vattenmelon, jordgubbar och skogshallon med kaffegrädde

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0