2 advent

God kväll i stugorna!

Andra advent är redan här. Hur kan det gå så snabbt?! Man kan läsa om personer som har julångest och är redan hyper stressade. Jag är inte en av de. Men jag tycker att tiden går lite väl fort. Jag hinner inte riktigt njuta. Jag hade hoppats att jag skulle kunna ha lite fler glöggmyskvällar med våra vänner. Men det hinns inte riktigt med.
Fast igår så var vi på Gräddhyllan med Emelie och Alexander (älsklingens bror med flickvän). Gräddhyllan är ett jätte mysigt ställe att gå till. Det ligger i centrala Lund i ett gathus. De har bevarat de gammla känslan i rummen så nu mot jultider så får man en extra myskänsla i kroppen.




Kvällen var hur mysig som helst! =) Tack gumman för en jätte trevlig kväll!

Idag så har det stått handboll på schemat som vanligt och sen så har jag jobbat. Jag passade på att baka lite hemma hos mamma och pappa när jag endå skulle jobba. Vi har enbart en gasugn här hemma och den är inte så lätt att baka i.

Dagens projekt blev Oopsies 


Detta är ett alternativ till oss som äter enligt LCHF. SÅ GODA med bregott!!! Mumma..
Jag bakade saffrans (som ni ser på bilden) och pepparkaks Oopsies. Så har jag oxå något att mummsa på när andra äter Lussebullar och pepparkaker med ädelost. =)

Jag vaknade lite vältidigt idag (enligt mig) kl 06.00...kunde inte somna om. Så jag satte mig vid datan och kollade upp en sak jag länge har blundat för. Japp... hur mycket kolhydrater finns det i frukt?! Svaret är: EN JÄKLA MASSA!!! En apelsin har 21g kolhyrater/100g och riktmärket man ska gå efter enligt LCHF (vad jag har förstått) är 5g kolhydrater/100g. Så nu e det slut på det...för det e ju garanterat det som har satt stopp för vikt ner gången. Tyvärr....men det e fakta!

Nepp...nu ska jag gosa ner mig brevid min älskling som redan ligger och små snarkar! ;)







Kommentarer
Postat av: Emelie

Åh så söt du är på den bilden <3

2009-12-07 @ 21:01:56
Postat av: Emmas Form

Gick ju ner 20 kg jag och åt frukt dagligen :P

2009-12-08 @ 18:08:55
URL: http://emmasform.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0