Midsommarafton med genomsnittsålder på 66,1 år

Vår midsommarafton spenderade vi i en lägenhet. Man kan tycka att midsommarafton ska spenderas på ett lantställe, koloni eller i en underbar natur. Jag tycker nog att det tillhör midsommarn. Men i år så blev det i en lägenhet pga de underbara fantastiska människor som vi skulle fira denna dag/kväll med.
Åldrarna på dessa människor var respektabla 92 år, 82 år x 2, 80 år, 77 år, 75 år, 59 år, 57år och 27 år och de älsta hade haft problem att ta sig till det lantställe vi först hade tänkt att vi skulle befinna oss på. Vädret skulle inte heller vara helt bra och vi vill ju inte att de äldre skulle bli sjuka och få långa konsekvenser pga att vi skulle ha den "perfekta" miljön, det handlar ju faktiskt om personerna man vill dela dagen med och inte vart man är.
...
Jag ÄLSKAR äldre människor. Jag vill bara krama och ta hand om alla goa varma gamlingar. Damen på 92 år som var med på midsommar är en kvinna som fortfarande bor själv hemma. Hemtjänsten kommer hem och hjälper henne med stödstrumpor och dyl. Denna underbara kvinna har så mycket att lära mig. Hon har en historia som är imponerande. Tänk att ha levt i 92år... det är MÅNGA jular och födelsedagar man har upplevt. Undra om man har tröttnat på julgröt då?
Denna vithåriga vackra kvinna liknar min mormor, men min mormor var 60 år när hon såg ut som ut som denna kvinna. 30 års skillnad, 30 år... det e lika många år som jag snart kommer vara. Älskade människor som har fått uppleva många många många födelsedagar! Det e för jävigt att så många äldre människor som har levt på denna jorden känner sig så ensamma fast de försöker vara aktiva. Mitt hjärta slits i sönder när denna kvinna sa " jag tyckte om att laga mat, men hur kul är det att bara laga mat till sig själv alla dagar?" Nä, hur kul e det? Jag tycker inte det e kul att laga lunch till mig själv.
...
Men vad gör jag av att mitt hjärta slits i stycke?? För det gör den ganska ofta... för jag bryr mig. Men vad gör jag för att göra något för de personer jag känner så mycket för? Inte mycket, tyvärr... jag tänker ofta att jag ska ringa och säga "hej, ska vi ut och köra en sväng?, eller fika? eller bara gå en sväng? " Men jag kommer aldrig till den dagen då jag gör det, det stannar alltid vid en tanke. VARFÖR?! För jag vill ju göra det... eller vill jag inte det? Jo, jag vill men kommer mig aldrig för att göra det. Jag känner mig som en dålig människa! Jag måste bli vuxen och driven och göra allt det som jag vill göra och hjälpa alla de människor som jag känner för!
...
Midsommarafton blev en underbar kväll, de äldre lyste upp och pratade och skrattade...de var inte dekoration som de kan bli ibland när de yngre, hörande, rappare tar över. Utan de som inte hör så bra (läs: de flesta) fick tid på sig att höra det som sades (fast vi fick upprepa det 3 gånger). När jag la mig på kudden kl 00.30 så var jag varm i kroppen för all tacksamheten att jag fick denna kväll ihop med dessa människor!
Ha en bra dag!
Mia

Kommentarer
Postat av: J

Gud va fint skrivet! Kärlek!

2011-07-03 @ 08:58:58
URL: http://Www.dressedtokill.bloggproffs.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0