Granma

Jag har en förälskelse i gamla människor. Jag älskar deras historier om livet. Deras erfarenheter och rövarperioder som är lite saltade när de berättar om dem. Dom har en mystik i sig och en härlig bevarad historik i sina ögon och hud.
Jag önskar att min egen mormor som gick bort får något år sen hade gett mig alla hennes historier och kunskap om handarbeten mm. Men hon var inte den typen av människa, när jag frågade henne så sa hon alltid: "Mitt liv är inget intressant" . Men jag fick lite i alla fall... när jag och min moster var ute och körde med mormor så fick jag helt plötsligt veta från vilka kvarter i Limhamn hon är uppvuxen i. Hur hennes uppväxt var och hur hennes liv hade sett ut. Den resan är en värdefull guldklimp i mitt hjärta!!!
Bilderna ovan är dagens resultat av mitt tecknande.....

Kommentarer
Postat av: smäm

Fint!



Jag använder i princip aldrig scanner. Fotar är det som gäller.

2011-02-02 @ 13:08:32
URL: http://smam.blogg.se/
Postat av: Caisa

Granma - hon är underbar. Hon måste få en Granpa!

2011-02-03 @ 09:17:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0