Min kära

Söndag kväll och veckans jobbtimmar är avklarade. Jag älskar verkligen mitt jobb med min mamma. Många tror att det e en dans på rosor. Det e det inte. Men jag har ENORMT mycket fördelar med att jag jobbar med mamma. Min älskade mamma...

Jag funderar i bland på hur hennes liv hade sett ut om hon vore frisk. Jag funderar på hur mitt liv hade sett ut om jag hade haft min mamma frisk. Min mamma var världens bästa mamma när hon var frisk....hon är världens bästa mamma nu oxå, fast på ett annat sätt. Mamma har förändrats jätte mycket sen hon fick MS, vilket inte är så konstigt. Hon är inte samma mamma som jag växte upp med.

En sak som gör min ledsen är personer som inte kan ta min mamma....som igår var mamma och pappa på 50års galej. De som satt brevid pappa och mamma pratade bara med pappa. Mamma var som luft. Hon upplevde sig så.. hur hemskt e det inte att uppleva sig som osynlig????? Ja, mamma sitter i en stol med 2stora hjul och 2 mindre) men man blir inte dum i huvudet av att sitta i en stol. Det gör ONT i mig när mamma blir behandlad som mindre värd person. Mamma är smartare och kunnigare än MÅNGA men hon råkar ha fått en sjukdom som gör så hennes nervsignaler inte går fram i hennes kropp pga att hennes nerver e skadade. Nerverna e skadas av sitt eget immunförsvar. Hon har ett krig i sin egen kropp... Min älskade mamma!!!

Jag kanske får MS, vem vet?! Det e mycket möjligt... jag måste försöka förebygga detta så mycket som möjligt, jag måste ge mig och min kropp den chansen att inte utsättas för detta kroppsliga inbördeskrig som utkämpas i min mammas kropp.
Från och med i morgon ska jag börja dricka Aloe vera som min mamma har druckit nu i något år. Denna naturliga dryck har gjort jätte mycket för min mamma. Jag hoppas att den kommer göra bra saker med mig med. Jag kan göra ett inlägg om denna dryck en annan gång.

Jag tänkte bjuda på några fler bilder på mina små älsklingar




tvångstvättning! =)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0