En lugn morgon i julens tecken

Godmorgon!
Klockan är 05.43 och jag har varit uppe i 1timme och 40min redan men vaken i lite mer än 2timmar...och jag är ledig! Japps, där var den sovmorgonen! Varför e det alltid så att man är mycket piggare när man är ledig jämfört med ska jobba??
Det är inte lönt att ligga kvar i sängen och vrida på sig, så jag gick upp och la mig i ett bad och läste lite tidning och försökte göra så lite väsen av mig som möjligt eftersom älsklingen ska upp och jobba så han behöver sin sömn.
Men nu så är det bara 20min tills hans klocka ringer så då kan jag göra lite mer väsen som att knappa lite på datan och sätta på lite tyst och skön julmusik att vakna till. ( i denna stund så är det Peter Jöbacks "snön föll" som kommer ur högtalarna)
Idag blir det att åka in till Lund och luncha med en av mina barndoms vänner. Hon ska ha bebbe nu i januari så det ska bli spännande och se hur hennes mage har växt sen i augusti. Tänkte ta med mig kameran och se om man kan fånga henne på någon bild =) Finns inget finare än bebbemagar!!!
Vad säger ni??? KAFFE??? =) Tror nog jag ska gå och sätta på lite!
Ps. Kan meddela att Eddisen ÄLSKAR sin nya tröja....men jag tror vi måste döpa om honom till Herr Nilsson i stället =) När vi gick ner och mötte upp älsklingen igår vid city tunnelen så gick han mycket nöjt med hög svans förbi hela kön som skulle in till Johanneskyrkan och titta på Luciatåget!! Ds

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0