Mormor är min vaktängel!

I fredags morrse klockan 09.17 så drog min kära mormor sitt sista andetag. Mamma satt och höll henne i handen och jag satt brevid. Vi va flera som vaka över henne så hon var inte ensam.
Jag har aldrig sett en död person, men det va lungt och fridfullt. Mormor såg ut som hon låg och sov. När vård personalen hade klätt på henne de kläder vi valde ut så såg hon så oerhört vacker ut. Hon hade sina smycken som hon brukade ha när det va fest.
Det jobbigaste va när Fonus hämtade henne och vi hade sagt hejdå och de la över de svarta sammetsfodralet över hennes huvud. Det gjorde ont...jag ville bara ta bort det från hennes ansikte. 
 
Jag e helt matt, helt orkeslös. Vill bara sova. Det har varit mycket jobb och kommer bli ännu mer nu denna vecka. Det kommer vara fullt upp hela veckan.. Mycket jobb både i företaget och hos mamma. Men nästa helg så kommer det va lugnt...då e det huvudstaden som gäller! =) Ser verkligen fram emot det..ska bli oerhört kul.

Nopp...dax att gå och nanna de blå!

Natti natti


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0