Något som betyder

Denna bild tog jag till Fotosöndagens bidrag HELIGT. Jag valde inte detta foto att bidra med. (detta foto valde jag) Men undertiden jag bearbetade temat så började jag tänka på vad som var heligt för mig.
Jag har många saker som e heligt för mig, bla mitt badkar. Men en sak som e väldigt heligt för mig är sakerna jag fick efter min mormor. Jag valde lite sjalar som mormor bar och sen fick jag detta ur. Detta är helig för mig. Detta hängur ger mig min närhet till min mormor.
...
Jag var hos min mormor när jag var sjuk när jag var liten. Men tyvärr så blev mormor väldigt uppslukad av andra saker som gjorde att hon blev väldigt gammal snabbt och förändrades från en bull-mormor till en kvinna som ville bli omhändertagen och inte vara så aktiv.
...
En sak som jag är väldigt glad över, det e att jag och mamma var hos mormor när hon låg på sin dödsbädd. Vi sov hos henne och vakade över henne. Alla mammas systrar var där oxå. Det var fina dagar. De sjöng för henne de sånger de sjöng som barn ihop med mormor. Det var ett fint avslut. Ett av de finaste avslut man kan få.
..
Jag hoppas ni kommer få en fin dag! Ta hand om er själva och varandra!
KRAM
Mia

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0