Varför vill vissa vara elaka?

Godmorgon!
Här i Malmö så är det strålande sol. Jag hör på tv och läser på Twitter att det snöar i andra delar av vårt land.
Bilderna är från morgonrundan med Eddisen.
...
En sak jag har tänkt på ett par dagar är på personer som vill ha uppmärksamhet för sin bitter och elakhet. Som sagt så "befinner" jag mig på twitter och en person som jag blev rekommenderad att följa var just genom bitter. Det är en sak att man e humor bitter och kan roa lite. Men denna person var riktigt elak bitter. Hoppade på andra och klagade på hur de gjorde, kände och var. Varför gör man det?? Varför vill man vara elak mot andra?? Jag förstår inte varför man vill såra medvetet. Jag förstår att man råkar såra, så är en del av livet. Men man gör det inte genomtänkt eller strategiskt. Men då ber man om ursäkt efteråt. Men denna tjej jag började följa klankade ner på allt och alla. Hur orkar följa en sådan person? Man blir ju smittad av allt negativa och berövliga påhopp hon gör! Så, jag tog ett snabbt beslut! SLUTA följ!!!!! Jag vill ha positiva, roliga personer som ger mig ett leende på läpparna!
...
Jag hoppas ni alla kommer få en bra dag! Jag ska träffa en gammal kompis som jag inte träffat på väldigt länge!
Ta hand om er!

Kommentarer
Postat av: Caroline

Vilken mysig blogg. Klokt inlägg, funderar också över sådana saker ibland. Och har svårt att förstå. Precis som människor som snackar skit om andra, vad får man ut av det? Ha en fin dag!

2011-05-03 @ 09:35:07
URL: http://lifebycaroline.wordpress.com
Postat av: J

Bra att du gör dig av med elakingarna. Sånna ska inte få ta plats å energi. Kram

2011-05-05 @ 15:59:26
URL: http://www.dressedtokill.bloggproffs.se
Postat av: Amanda

Jag är också så jäkla trött på elaka människor. vad vill de?

2011-05-10 @ 18:05:24
URL: http://mycketamanda.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0