Vår i Malmö

Idag har jag och Eddie varit på en vår promenad i Pildammsparken här i Malmö. Helt underbart skönt väder. Eddie är 10månader och är i slyngelåldern, men det börjar bli otroligt skönt att gå promenader med honom. Han har äntligen börjat förstå att man inte kan dra i kopplet hela tiden, att det e skönare för hans del om han tar det lugnt. Han glömmer av sig lite då och då som när snygga tikar kommer i närheten och när fåglarna ser jätte spännande ut. Men det är härligt att se att han utvecklas ju äldre han blir. Men vi har några saker vi måste ta tag i och det ska vi låta min kusins sambo hjälpa oss med.
När han var liten valp så var det inga problem att låta Eddisen gå lös, han gick inte många meter ifrån en. Men nu när han går lös så kommer han inte på inkallning. Han kan komma och markera att han har hört, men springer någon meter ifrån en. Så han genomför inte inkallningen helt. Det är otroligt irriterande och det måste fungera om han ska få gå lös. FÖr om vi möter andra hundar så måste jag veta att han kommer hela vägen och stannar hos mig.
Så nu ser jag fram emot lite hund lektioner!
Jag hoppas ni haft en bra dag i vårsolen!

Kommentarer
Postat av: karin

Härligt :)

2011-03-24 @ 12:32:37
URL: http://bubbelsoda.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0