i en annan värld

God eftermiddag!
Hos mamma så sitter vi helt tysta idag. Mamma är inne i den sista boken i serien Grottbjörnens folk. Detta är gamla minnen för mig. Eftersom mamma är lärare eller rättare sagt var lärare (hon sa ju upp sig på sin födelsedag förra året) när jag var liten så tillbringade vi en massa tid ihop på somrarna. När jag hade varit ute och lekt och kom hem så var det så där tyst som det bara kan bli när någon sitter uppkrupen i soffan och läser. Mamma älskar läsa och gärna om Ayla och hennes vänner. Jag kommer ihåg att jag kunde stå precis framför mamma och kalla på henne men hon reagerade inte, hon var inne i bokens härliga värld och hon hade svårt att släppa den. Nu på äldre dagar så har jag också fått uppleva den världen och den e underbar.
Själv så har jag inte läst Grottbjörnens folk böckerna, men jag får nog gå till biblioteket och låna dom. Jag hittar inte mammas alla böcker. (men de ska vara här, om de inte e sönder lästa)
Medan mamma suttit och läst så har jag gjort min läxa till sista kurshelgen. Jag har gått en tränar utbildning nu i ett år. Så idag har jag skrivit ner min utveckling och min tränar filosofi mm. Det är många tankar som snurrar i huvudet när man sitter och tänker på hur man själv uppfattas mm.
För att lugna huvudet så ska jag nog sätta igång kaffebryggaren så jag kan förstöra min vätskebalans i kroppen igen!
Jag hoppas ni får en bra dag!!
Mia

Kommentarer
Postat av: Emmas Form

Svar: Läste du inläggen jag länkade till? Där står det att man inte kan gå upp i vikt om man ligger på ett kaloriunderskott. Det är fysiskt omöjligt enl undersökningarna de refererar till!



Därav myten om "svältläget + viktuppgång". viktuppgång och fettökning sker inte förrän man lägger sig på energiöverskott



= antagligen är det andra faktorer som spelar in varför du går upp i vikt när du enl dig själv ligger på kaloriunderskott! Vätska kanske?

2011-03-31 @ 17:31:29
URL: http://emmasform.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0