Vad vore livet utan dessa??

Att få den förmånen att få ha ett husdjur e enorm. Under mina 29.5år år har jag haft en undulat som hette Putte-fnask, en kanin som hette Mia (undra vem det var efter?? *hihi*) Sen försökte jag rädda en kattunge som vars mamma hade försvunnit, men hon klarade sig inte. Ja just det, vi hade tydligen fiskar när jag var liten...vilket jag inte kommer ihåg. Men tydligen så ligger alla deras liv på mitt samvete. Jag var inte alls gammal när jag skulle vara snäll och mata dom, vilket jag hade sett min familj gjort. Men det blev tydligen lite mycket med en hel burk fiskmat så mamma och pappa hittade dom simmandes ryggsim och de fick bli begravda i toaletten. =S
Det första husdjuret jag sen hade efter jag flyttade hem ifrån var katten Annie som jag fick avliva för 1,5år sen. Sen flyttade katten Fia 'fisen' in hos oss, när jag o mitt ex flyttade ner till Skåne igen så köpte vi Thorsson. Så vi hade katt trion ett bra tag. Det var inte förrän när Annie blev avlivad och Thorsson blev ensam här hemma som Mysan kom. Ni som undrar var Fisen är så bor hon numera hos mina föräldrar. Hon ville bli kvar där efter vi hade varit där hemma på ett kattkollo en sommar.
Eddie e den nyaste av mina husdjur. Att ha en egen hund är en helt annan sak än ha en katt. Katterna är underbara och kommer ALLTID att ha katter i närheten. De e egensinniga och de kan man inte "äga" utan de äger en. Katterna klarar sig själv på ett annat sätt än vad en hund gör.
Eddie behöver gå ut var 3:dje timme på dagen , ha mat 3ggr per dygn. Han kan inte vara hemma någon längre stund själv.
Han måste man planera för.
Det som är underbart är att man kan ha med sig Eddie nästan överallt. (dock ej i affärer o dyl) Eddie e jätte duktig på att åka tåg/buss... han följer mer än gärna med.
Det Eddie skänker (fast det har även katterna gjort) är glädjen när vi lär oss något nytt. Jag jobbar med Eddie på lite olika sätt. Vardags träningen är mycket sång som ska underlätta vardagen så som tillexempel ta på koppel osv.
Det senaste vi tränat på jätte länge är att han ska hoppa upp i mitt knä när vi sitter i hissen för att ta på kopplet. Men han har inte riktigt förstått kommandot jag gett honom, men han gjorde det idag! GLÄDJE säger jag bara!! Att prata med sina djur så de förstår vad man menar är så underbart. Katterna pratar med oss flera gånger om dagen. De e väldigt tydliga med vad de vill ha!! =) går inte att missa!
Det jag ville säga va: HUSDJUR e underbara!!! De skänker en massa äkta kärlek! (så länge man har mat ;) )

Kommentarer
Postat av: Emmas Form - Träning & Kost

håller verkligen med om husdjur! skulle kännas konstigt om jag inte hade min katt!

2011-01-11 @ 21:57:52
URL: http://emmasform.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0