Tulpan tider ger mig hopp!

När de första tulpanerna är här så känns det som det finns hopp för en vår. Mammas och pappas tulpaner har nästan gjort sitt, men jag tyckte om färgerna och känslan när jag la mina ögon på de.
Dagen har gått förvånansvärt bra med tanke på när jag fick för mig att gå upp. Mamma hade tid på vårdcentralen för en spruta och lite provtagning, sen åkte vi ner till Nova och shoppade loss till mamma. Det är härligt när butiksbiträden bemöter mamma bra och inte som hon vore ett ufo. Vi belönade vårar prima shoppande med en god lunch OCH en fika =) jag älskar att sitta med mamma och prata. Dagens ämne blev pedofiler, tydligen så var det ett debatt program om det i går på tv:n. Får leta upp det på nätet tror jag... sådant berör mig oerhört starkt... men jag blir lite vad ska man säga....nyfiken...jag förstår inte hur de tänker/känner/handlingar... jag hade velat höras deras tankar i deras huvuden (så de inte kan förvränga tanken tills den kommer ut ur munnen om de ska berätta det )..hur de övertygar sig själv att det dom gör e ok? Obegripligt....men tydligen så verkar det ju ändå vara vanligare än vad jag trodde det var. Men jag hoppas VERKLIGEN att det inte e så många som blir orolig över mellan varven!!!
Nu ska jag krypa till sängs. Jag måste ju bara sova som sövdängel i natt! Jag har lite timmar att "ta igen" =)
Godnatt

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0