Jobbigt, pinsamt men det stora sanningen

Jag vill bara sticka huvudet i sanden, glömma bort att jag skulle uppdatera vikten. Siffrorna på vågen är inte alls roliga. Jag förstår inte varför det står ett STORT plus. Jag har inte ätit frukt...vilket är bra. Jag har ingen förståelse för viktökningen.
Har jag ätit för lite? För jag kan inte påstå att jag ätit för mycket. För många sallader kanske?!
Eller samlar jag på mig vatten? Det känns som jag håller på att bli sjuk... men detta plus kan jag säga att jag är millimetrar i från att skita i allt. Jag försöker hjälpa kroppen men den skiter i mina ansträngningar...den sviker mig. Varför ska jag försöka göra den starkare, smidigare och tåligare när det kvitto jag vill ha är minus på vågen?!? (fast det vill jag förvisso inte. Det viktigaste är faktiskt att den blir starkare och mer tålig)
Men vilket fall som helst så känns detta fördärvligt! Inte det minsta kul......
Jag ska försöka masa mig till gömmet om en stund...ska bara äta upp min frukost först och deppa lite till. Sen ska jag ta mig samman och bege mig! Kroppen behöver röra på sig lite.... tror jag... fast jag vet inte... Klart den behöver röra på sig....fast jag e inte övertygad att huvudet e intresserad av det idag!
Solklart eller hur?! =/

Kommentarer
Postat av: Pernilla

Tror faktiskt att det kan vara omställningen. Sen får du faktiskt inte glömma de rent hormonella påverkningarna, samt att man i vissa perioder samlar på sig vätska. Och snabbaste sättet att bli av med vätska är att dricka mycket, mycket vatten...

För det rensar kroppen.



Tycker att du är superduktig och herregud, det är ju ett jättelitet plus!!!!!



Keep up the good work!!!!



<3 <3 <3 <3

2011-01-18 @ 10:48:49
Postat av: Karin

Hej Marie!

Det är bara att kämpa på, det går upp och ner så är det bara. Har du tränat? som du vet väger ju muskler mer än fett...

Sen finns det ju mat med "dolda" kalorier, som dressingar tex...



Vet inte om du använder dig av något kcal-räknarsystem men du kan testa gratis en vecka här:

http://www.halsovakten.se/halsovakten/demo.asp



Själv har jag köpt programvaran, tänk på bara att de ligger lite lågt i sin kcal-beräkning.



Som sagt kämpa på! Det kommer visa sig... komplettera med måttbandet, kanske har du minskat i omfång, fastän vågen visar plus...



Ha det gott!



Kram

/Karin

2011-01-18 @ 11:37:57
Postat av: Mia

Svar till Pillan: Japp...ska verkligen pressa i mig allt vatten=D



Svar till Karin: Ska prova hälsovakten.se

Jag tränar just nu ca 2-3ggr i veckan.. men jag tror nog det kan vara väldigt bra att se hur mycket kcal jag får i mig per dag.

Tack för tipset!

2011-01-18 @ 14:02:59
URL: http://omingetochlitetill.blogg.se/
Postat av: Kinga

Hej! Det är din panik och stressen över att vilka gå ner som gör att du samlar vätska. Slappna av och ta det som det kommer. de månader framåt, inte veckor. Titta på vågen, o reagera positivt på nedgång och var neutral på uppgång. då kommer de gå bättre!

2011-01-24 @ 17:34:32
URL: http://oursketchbook.com
Postat av: J

hur lång är du? lite roligt att vi väger lika mkt ;-)

2011-02-04 @ 19:58:58
URL: http://www.dressedtokill.bloggproffs.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0