Fotoutmaning dag 12

Dagens tema är: Min vardag
Så här ser min sambo mig allt som oftast. Precis framför datorn OSMINKAD! Min vardag är oftast som osminkad, jag varken orkar eller känner för att alltid sminka mig alla dagar.
Jag kan förstå varför man sminkar sig varje dag om man har ett jobb som innebär att man träffar en massa människor och måste se tipptopp ut. Men när jag bara e hemma och gör massa ärende på stan så bryr jag mig inte om att alla andra får se mig som jag ser ut! Varför sminka över all rödhet i hyn? Varför framhäva ögon, kindben om man inte måste se så där go och säljande ut för andra?? Det finns ju till och med de tjejer som sminkar sig innan de går och tränar!!! Det förstår jag inte.. Nepp, jag gillar vara mitt naturliga mellan varven oxå!
Så missförstå mig inte.... jag älskar mitt smink!!! Men jag gör det gör min skull, inte för andra som tvingas titta på mig! =)

Kommentarer
Postat av: Emmas Form - Träning & Kost

En arbetskollega till mig, eller ja hon jobbar extra hos oss.. Och tränar även på IKSU. Hon brukar köra löpband på morgonen.. sedan går hon ner till omklädningsrummet, sminkar sig och sedan spelar hon bechvolleyboll med kompisar... varför sminkar man sig på ett redan svettigt ansikte? Weird.



Orkar inte heller sminka mig alla dagar om jag är ledig.. Däremot blir det lite lätt smink på jobbet.

2011-02-19 @ 09:37:24
URL: http://emmasform.blogspot.com
Postat av: J

Jag är en av dom som ALLTID sminkar mig om jag ska gå ut (dock bara mascara som jag ska upp å träna) ag set ju död ut annars :) Jag gillar att sminka mig, jag gillar att framhäva det jag gillar i mitt ansikte. För mig är smink lika naturligt som att ta deo och parfym :)

2011-02-19 @ 18:24:18
URL: http://www.dressedtokill.bloggproffs.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0