We going to Miami

God morgon!
Kl är 04.32 i Miami (10.33 Swe time) jag har vaknat upp i från min dvala.
Vår resa från Lund började kl 03.00 torsdag den 14 dec mot Kastrup där första planet skulle ta oss till Frankfurt.
Efter inchekning så var vi alla lite hungriga och jag VAR BARA TVUNGEN ATT HA EN KAFFE!!! och då på Starbucks så klart...som jag tjatat om denna kaffe!!!
Ja, ni ser lilla Jägermeister.. var ju tvungen att stötta min svägerska. Så det var i ren sympati ;)
Kl 06.05 lyfte vi från Köpendanmark till Frankfurt. Det var en flygning på 1h 50min som gick väldigt smärtfritt.
Min älskling reser med stil...det gjorde INTE jag!! Jag reste med sköna goa kläder!
Dvs löparbyxor och tunika.
Kl. 10.05 så skulle planet som skulle ta oss från Frankfurt lyfta, men vi blev lite försenade pga att de hade nekade en överförfriskad man att komma ombord.
Resan över gick okej. Jag försökte sova eftersom jag vara hade sovit ca2h innan vi begav oss från Lund. Jag sov ca 30 min i stöten. Försökte se film men somnade ifrån alla utom 1.
Ju längre tid vi åkt desto mer ont i huvudet började jag få. När vi hoppade av flygplanet på Miami International airport så kände jag mig likblek i ansiktet och det var bara bita ihop för att ta sig igenom säkerhetskontrollerna och hämta bagaget.
Jag har varit lite orolig för att mitt passfoto inte är så likt mig. När vi kom till passkontrollen så tittade han i passet och tittade på mig. Tittade i passet och tittade på mig
Han: "Du e från Sverige??"
Jag: " JA!"
Han: "é detta verkligen du???"
Jag svarar lite nervöst " ja, men det är ju många år sen"
Han:" ja, då var du kort hårig och blond..men du är fortfarande blåögd."
Jag: "ja, det har inte förändrats" och sen försökte jag le lite...här började jag bli lite mer nervös.
Men det gick bra!
När vi stod och skulle ta våra väskor så kom det en narkotikahund som cirkulerade. När den kom förbi mig så är jag ju tvungen att säga hej.
Ja, då hoppade den ju upp och började nosa på min väska!!!!
*suck*
Hon ber mig ta av mig väskan och sänka den så hunden får nosa lite till. Den tar ett sniff till men e inte så intresserad. Hon hör om jag har mat i väskan...men det har jag ju inte. Inte mer än en påse där det har varit nötter i. Så hon tackar för sig och beger sig där ifrån.
...
Detta hände på 10min och det som gör att jag tar upp det är att jag är lite stolt och imponerad över mig själv för att jag faktiskt kan prata engelska. Jag har inte glömt allt.... och det låter faktiskt helt okej!
Jag har så jäkla dåligt självförtroende när det gäller detta språket, jag har alltid varit urusel på det!! Fast jag vill kunna prata!! Jag förstår 90% av allt som sägs, men läsa och prata är jag mer osäker på.
Men nu blir det 7dagar i ren övning!!!
...
Resdagen slutar i alla fall med att jag däckar totalt när vi kommer till hotellet och de andra går ut och äter.
Min kära sambo kommer tillbaka och har köpt med sig mat till mig.
Det värmde lite extra i hjärtat!
...
Jag mår bra idag! Men vill att klockan ska bli 8 så vi kan gå ner och äta frukost! Magen börjar kurra igen!

Kommentarer
Postat av: Mats

Hej!



Vilken snygg blogg du har Marie!!



Ha det bra i Miami! :-)

2011-12-15 @ 11:45:01
Postat av: J

Gud va härligt! Njut å shoppa en massa. Å tack för den värmande kommentaren i bloggen - visst är han fin :)

2011-12-15 @ 19:51:21
URL: http://www.dressedtokill.bloggproffs.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0