lite uppdatering!

Kära blogg och bloggläsare!

Det känns just nu som jag gästspelar på min egen sida. Det senaste inom dator haveriet är att det inte såg så bra ut. (vad det nu innebär) Men jag gissar att det ser mörkt ut för min vita skönhet. Men jag får avvakta och se vad som sker. Men jag känner mig otroligt handikappad utan den, fast jag får en massa tid över helt plötsligt. De som nog e gladast över mitt dator haveri är nog mina kunder som inte får fakturor just nu, men säg den glädje som varar för evigt? Dom kan räkna med att fakturorna dimper ner i brevlådorna när min dator e på banan igen!

Det som har skett under blogg sömnen här e att jag åkte på en förkylning som hette duga. Feber, rasp-fördjävligt-döds-ont i halsen och en snorkran till näsa. Så i 2,5dygn så var jag mer eller mindre sovandes (efter en underbar tjej på apoteket gett mig tabletter som bedövade bort hela halsen). De få perioder jag var vaken gick krafterna åt att gå ut med älsklings hunden.
Det var underbart att ha Eddiesen hemma när man var sjuk, han låg som ett frimärke längst kroppen och värmde mig när jag hade frossa och gav mig det sällskapet som jag alltid suktar efter när jag inte mår så bra.

Nu e jag på fötter igen, men det verkar som min kära bil oxå har fått en infektion. Hon e trött, antagligen batteriet. På 2veckor så har hon fått för sig att helt plötsligt somnat vid 2 tillfällen när jag ska starta henne. Då har jag ändå precis haft igång henne (eller med någon timmes mellan paus)....mm..så jag får nog investera i ett nytt batteri så jag inte blir ståendes någonstans.

När det gäller Eddie träningen så går det framåt. Han börjar bli riktigt duktig på inkallning (utan distraktion) och gå lös e han en riktig fena på. Han e bättre på att gå lös än i koppel. Sitt kan han som en smäck men ligg är svårare. När han ska ligga så ser han ut som en kulle, rumpan och framtassarna i marken men ryggen som en båge i luften och en böjd hals som försöker norpa till sig godiset. =) Valpkursen är fortfarande väldigt givande och jag ser fram emot veckans träning. Vi ska träna (förutom ligg) på tass eller give me 5, ordet vänta (genom att låta valparna vänta på att ta godis tills man ger de tillåtelse. Målet är att kunna lägga en godisbit på en tass eller på nosen eller något liknande)  

Nu ska jag fortsätta att försöka uppdatera mig i bloggarnasvärld medans jag har tillgång till en dator!

Ha det bra och vi får se när jag har tillgång till dator nästa gång!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0