Helt otrolig föreläsning

Oftast så brukar måndagar gå tungt, men idag har varit en bra måndag. Jag har hunnit med massor. Gick ut på min morgonpromenad, SÅ himla skönt. 50min bara försvann. Sen så var det ut i "stora ansikts lyftnings" trädgårdsjobbet. Jag började sätta rabattkant...leveransen med alla stenar kom. (tyvärr fel färg så de ska jag skicka tillbaka igen)  sen hann jag klart rosbeskärningarna till en annan kund. Så då kan jag stryka ytterligare en punkt på min "stressa för att hinna lista"

Igår så var jag på föreläsning med mamma. Föreläsningen anordnades utav Forever som mamma e aloe vera försäljare för. Föreläsaren heter Mats Petersson och han har skrivit en bok ihop med Claes Hellgren och Alexander Danielsson. Boken heter " kom inte och säg att du har blivit gammal". Boken och föreläsningen handlade om hur viktigt det e med 1. Energi = bra mat 2. Syre= träning 3: vatten... om man inte fick i sig dessa så blev man en "ärt hjärna" och allt detta styrde HELA ens liv.
Sen så handlade föreläsningen oxå hur viktigt det var att man försökte nå balans och så gav han oss lite nycklar till det. Mycket av alla negativa saker som sker kroppen beror på STRESS, inte bara stress som vi känner när vi har mycket att göra utan oxå det vi gör mot vår kropp som stressar den. Intar tex kaffe/te, nikotin och alkohol. Allt detta e gifter för vår kropp. En kropp klara 2 koppar kaffe om dagen, INGET nikotin och 2st SMÅ glas vin.
Sen pratade han om hormoner i kroppen och hur viktigt det var med en balans mellan alla dessa...annars blev det "kockomoj" i kroppen. 
Sen berättade han oxå att alla problem=sjukdomar börjar i magen....

Mycket intressant och MÅNGA skratt blev det. Om ni får chansen att gå och lyssna på honom GÖR det!!!!

Nu ska det ätas "Caisas Tacosgratäng"....mumma!!!


Kommentarer
Postat av: Caisa

Hmm, undra om man kan byta sina två SMÅ glas vin mot en STOOOOR kopp te!?!

2010-05-18 @ 08:02:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0