Direkt från livet i Malmö

När ni sitter på café brukar ni tjuvlyssna på andras samtal? Jag gjorde det mycket mer förr om åren än vad jag gör nu. Nu i skrivande stund sitter jag på mitt favvis fik och precis ätit en urgod laxsallad och hör allt sorl runt mig. Jag har Metro framför mig och tittar på nya lägenheter och drömmer mig bort. Älsklingen e snart färdig pluggad och vårt riktiga 'vuxen' liv kommer börja. När jag sitter och titta på allt fint och JÄTTE dyrt hör jag en blond tjej som sitter snett bakom mig läsa upp SMS på engelska som hon fått från en kille '- du har den sexigaster rumpan av alla tjejer jag har mött'. Detta läser hon för sin vännina som skrattar högt och gör en 'givet me 5'. Tjejen som fått SMS:et ser plastig och tillgjord ut börjar prata om sina psykiska mörkheter ochsina mentala krascher... Jag känner helt plötsligt att hon inte e en människa utan en splittrad själ som inte mår speciellt bra, hon putsar på ytan men river sig på insidan. En bit ifrån mig sitter det 2 tjejer i 30års åldern och enkille i ungefär samma ålder, jag hör hur de pratar om bantning, motion och vanor. Tjejerna e det som diskuterar detta mest ingående till en början men efter ett tag så börjar killenavslöja sina snacksvanor. Först kändes det somhan hade blivit inblandad i ett tjejsnack som han inte hörde hemma i, men han var precis som tjejerna. Det var ganska upplyftande att höra... Att detta e ett människo problem o inte bara ett kvinno dilemma. Regnet forsar ner utanför fönstret och min latte e underbart god. Latten har blivit mitt godis i vardagen. Snart har jag varit utan mjöl o socker i 1år. Det e min vardag och jag mår bra av det. Visst kan jag romantisera andras frosseri o det kännsso ALLA andra utom jag kan äta precis vad som helst utan att. 'straffas' av det. Men sen kommer jag ihåg varför JAG VALT att äta som jag gör. Jag vill må bra och inte leva på okontrollerade kickar som triggade mitt matmissbruk. Det gör jag nu för första gången i mitt liv! Nu ska jag fortsätta min blöta promenad till videobutiken och hyra filmer till ikväll som jag och älsklingen ska mysa till. Jag hoppas ni jar bättre väder än oss i Malmö

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0