Minus, kalas, paket och kärlek på högnivå!

Nu var det MÅNGA dagar sen jag uppdaterade bloggen och er.

Jag tror jag delar upp uppdateringen i lite ämnen.

Träning och vikt

Vikten har äntligen förändrats. Från förra måndagen tills igår så har jag tappat 2kg. =) När jag ställde mig på vågen igår och såg siffrorna så steg jag av vågen och nollställde den för att sen ställa mig på den igen för att se om det var sant. Så just nu har jag gått ner 13.3kg!!

Det som jag har förändrat är maten och träningen. När det gäller maten så har jag ätit mycket mer fisk än vanligt. Lax, tonfisk eller räkor har jag ätit minst en gång om dagen. Quorn har jag bara ätit vid 2 tillfällen.

Träningen jag har gjort är: Mån: Morgonpromenad (1h, 5.3km) och spinning, Tis: Morgonpromenad (1h, 5.3km) och budypump, Ons: morgonpromenad (1h 5.3km) Lör: morgon promenad (1h 5,3km)
Så det är morgonpromenaderna som är tillkommit. Jag har inte gymmat eller använt löpbandet denna veckan. Det vill jag få in, men som mitt jobb schema ser ut så får jag inte riktigt plats med allt. Men på lördagarna vill jag få in löpband eller gym.

Födelsedagskalas

I helgen så har jag varit på 2st kalas. På lördagen så firade vi min brors sambo. Hon fyller egentigen år på skottdagen men den finns ju inte i år. Jag hade ordnat ett presentkort från mig.(som jag glömde ta kort på) Ett presentkort där det finns en lapp där hon ska fylla i sin omkrets runt fingrar, hand och handled så jag kan sy ett par handledsvärmare som hon har önskat sig. Sen så hjälpte jag mamma och pappa med deras present oxå. Nämlingen biljetter till Pink!!! Så i sommar bär det av till den konserten för både mig, älsklingen, min bror, hans sambo, deras dotter och även sambons syster. Så vi blir ett bra gäng som ska åka upp och njuta av ÄLSAKDE PINK!!! Det ska bli så oerhört roligt!!!!!!

I söndags så fyllde Emelie år (Älsklingens brors flickvän). Hon hade bjudit ut oss till hennes föräldrar på brunch. Vilken brunch det var!!!!! De hade nog allt man kunde önska sig plus lite till!!!! Så in i bombens gott!!! Det som bland annat har gjort att jag inte har bloggat är att jag har suttit och stickat på Emelis present.














Ojoj...nu springen tiden ifrån mig (igen). Måste hoppa i träningskläderna nu så jag hinner till spinningen!



Hemma från spinningen

Som ni nog förstår så provade jag inte de fina söta sakerna utan nöjde mig med att ta foto på de! Söta Emelie hade gjort goa Oopsis till mig. Jag borde göra det lite oftare!!


Paket från......
I veckan så låg det ett paket till mig på hallgolvet när jag kom hem


Ser ni vem det e i från???? =) Jultomten...så här i Februari (ja, det va ju det förra veckan) TACK SNÄLLA TOMTEN!!!!! Så gött..så nu e det bara att börja läsa böcker igen. Jag har haft ett uppehåll nu på några månader. Boken jag fick heter "Brustna hjärtans café" av Lolly Winston

De första meningarna på baksidan av boken lyder så här:
"Hur kan jag vara änka? Änkor är gamla kvinnor med hornbågade glasögon och koftor som luktar marmelad." Sophie Stanton är 36år gammal och kan inte förstå hur det har kunnat drabba henne. Själv tycker hon att hon knappt hunnit vänja sig vid att vara gift.

Denna bok låter som en perfekt badbok. Jag läser alltid när jag ligger i badet. Jag blir rastlös annars. E det någon som har läst denna bok??

Udda Tina

I tordags när jag var inne i Lund så "råkade" jag gå in på Udda Tina. Vad fick jag med mig hem???? =) Jo då, 2 nya Rice koppar. =)Lila denna gång. Det är faktist inte mitt fel att jag "råkade" gå in där...utan jag skulle ju köpa något litet till Emelie oxå ju.... så det e hennes fel ;)





Kommentarer
Postat av: Jessica

Grattis till minuset, hur bra som helst ju :D

Peppkram

2010-03-02 @ 00:28:43
URL: http://smalajessie.blogg.se/
Postat av: Caisa

Härligt med minus. Fin sjal! Och så goda de dära choklad cupcakesen ser ut! Var det muffins under eller var det choklad hela vägen??

2010-03-02 @ 09:01:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0