3 x cupcakes

Idag har det varit storbak. Mamma står för fikat på torsdags mötet i skolan denna vecka så jag erbjöd mig att baka lite.



Den första Chokladcupcaken e denna. Jag spritsa frostingen på den i morgon. Pappersformarna tycker jag e så oerhört söta. De hittade jag på Åhlens.


Den andra blev Cupcake med nougat o citron. Jag gjorde 2st storlekar på de. Eftersom man inte orkar 3st stora Cupcakes så gjorde jag 2 storlekar så man kan prova de andra oxå. Jag har inte lagt på glasyren här heller utan det får göras i morgon.


Den tredje varianten blev Kolaspäckade chokladmuffins. Jag gjorde även de här i små varianter.

Själv får jag vara utan. När jag bakade fick jag akta mig för att inte slicka på mina fingrar när jag fick choklad på de. Det e så oerhört lätt att bara göra invanda rörelser utan att tänka på de.
Min nya vana att ta morgon promenader eller jogg blev även av idag. 4km jogg i lund blev det. Kallt som attan, men så stolt över mig själv att jag gjorde det!

Kommentarer
Postat av: Caisa

jätte söta formar. Fyrkantiga?

2010-03-09 @ 22:21:13
Postat av: Matilda

ser verkligen superfina (och goda) ut!

2010-03-10 @ 17:13:59
URL: http://www.matildasalmen.com
Postat av: NINNIE

Det är ju så roligt att baka cupcakes!! :) Pyssligt!!

2010-03-10 @ 22:37:03
URL: http://ninniesodergren.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0